Forfatter Emne: Risk Of Partikel Filter Blocking - Ujævn motorgang  (Læst 2638 gange)

LooPstr

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Risk Of Partikel Filter Blocking - Ujævn motorgang
« Dato: 29. August 2017, 12:54 »
Hej

Helt ny på dette forum.

Jeg har fået et problem med min Peugeot 307 1,6HDi SW fra 2005, kørt 240.000
Hver gang jeg starter den skriver den "Risk of partikel filter blocking" og en lampe lyser i instrumenteringen, en trekant med et udråbstegn i. Det startede med at jeg kørte tør for diesel for et godt stykke tid siden hvor den kom med "Engine fault..." et eller andet også. Den er blevet nulstillet i computer så vidt jeg ved men fejlen med partikelfilter bliver ved med at komme.
Er blevet fortalt alt fra at jeg bare skal skifte mit partikelfilter til at det kan være mine dyser det er galt med også eftersom der er ujævn motorgang. Det skal siges at jeg ikke synes den er sløv på nogen måde som den vist ville være hvis partikelfiltret var stoppet ?

Efter at have læst en masse indlæg igennem her og andre steder vil mit bedste gæt være at få den målt, er det kun hos Peugeot de kan måle den ?

På forhånd tak

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.056
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: Risk Of Partikel Filter Blocking - Ujævn motorgang
« Svar #1 Dato: 29. August 2017, 13:02 »
Hej!
Der er en hel del på denne side, der kan klare udlæsningen - og som regel også billigere end Peugeot.

Det vil være en fordel hvis du angiver hvor du er fra ;-)

mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

LooPstr

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Risk Of Partikel Filter Blocking - Ujævn motorgang
« Svar #2 Dato: 29. August 2017, 13:21 »
Tak for svar.

Bor ved Hjørring men er i Aalborg næsten dagligt.
Det er hermed gjort :)

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.056
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: Risk Of Partikel Filter Blocking - Ujævn motorgang
« Svar #3 Dato: 29. August 2017, 17:16 »
Så vidt jeg husker er der brugere både i Hjørring og Aalborg og der i mellem...
.. Frit vensyssel til Ejderen ;-)


 undskyld det kom lige over mig....
« Senest Redigeret: 29. August 2017, 17:17 af superpjok »
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

LooPstr

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Risk Of Partikel Filter Blocking - Ujævn motorgang
« Svar #4 Dato: 29. August 2017, 18:02 »
Tak superpjok

Så afventer jeg at der er en af dem som melder sig ;)

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Risk Of Partikel Filter Blocking - Ujævn motorgang
« Svar #5 Dato: 29. August 2017, 20:02 »
Problemet kan være kontakten i tankdækslet
Lavvande i tanken med additiv til partikelfiltret
Det kan være partikelfiltret der er fyldt, og skal have et nyt
Det kan også være at bilen skal have lidt høvl på motorvejen,
Du kan prøve når du køre hjem eller på arbejde (det tidspunkt hvor der er mindst trafik) du køre i et lavere gear så det passer med at RPM ligger omkring de 3500rpm, det kan evt løse problemet, og du må først gøre det når kølervæsken er over 60grader
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

LooPstr

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Risk Of Partikel Filter Blocking - Ujævn motorgang
« Svar #6 Dato: 29. August 2017, 20:54 »
Glemte at sige at de sidste 4 tanke diesel har jeg kørt med Lindemann servicerens for at se om det afhjalp situationen....no luck
Den har også fået sådan en af de kure hvor man sprøjter noget ind i indsugningen.

Kan man på nogen måde se om der er lavvande med additiv til partikelfiltret ?
Kan man teste den kontakt i tankdækslet ?
Det er bare ærgerligt at købe et nyt partikelfilter hvis det ikke er det som er problemet, de er ret dyre synes jeg :o

Beklager de mange spørgsmål :|

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Risk Of Partikel Filter Blocking - Ujævn motorgang
« Svar #7 Dato: 29. August 2017, 21:19 »
Citér
LooPstr skrev:
Glemte at sige at de sidste 4 tanke diesel har jeg kørt med Lindemann servicerens for at se om det afhjalp situationen....no luck
Den har også fået sådan en af de kure hvor man sprøjter noget ind i indsugningen.

Kan man på nogen måde se om der er lavvande med additiv til partikelfiltret ?
Kan man teste den kontakt i tankdækslet ?
Det er bare ærgerligt at købe et nyt partikelfilter hvis det ikke er det som er problemet, de er ret dyre synes jeg :o

Beklager de mange spørgsmål :|

Ja man kan se mængden af additiv med tester, men posen med additiv der kan der godt gå hul på, så tanken er tom men ECUen tror der er mere der i, der er nemlig ingen fysisk måler i tanken.

fejl på tankdækslet vil også kunne ses med tester
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L