Forfatter Emne: Tikkelyde i 206  (Læst 3371 gange)

Stixx

• Gæst
Tikkelyde i 206
« Dato: 24. Oktober 2006, 21:24 »
Hej :)

Jeg har en peugeot 206s 1,6 som jeg er ganske godt tilfreds med.. det eneste problem er at den 'tikker' ret meget i motoren.. Det er blevet værre siden jeg har købt den.. (den har kørt knapt 28.000 km) Værkstedet forklarer det med bla at 206 har de klikkelyde fra indsprøjtningsdyserne.. en anden gang sagde de at det var 'kalyster' (?) ventilen som skulle lede ubrugt benzin tilbage til tanken...?

Er der andre der oplever sådanne tikkelyde i motoren... og så højt at det overdøver den alm motorlarm??

Mads

• Gæst
RE: Tikkende
« Svar #1 Dato: 31. Oktober 2006, 11:03 »
Yep, jeg har 306 HDI Stc. - den var på aut. værksted til noget rutinesjov, og pludselig sagde de at jeg skulle have skiftet krumtapremskive fordi "den klaprede sådan" ude foran - det eneste er at det synes jeg egentlig at den stadigvæk gør. Jeg har osse fået den med dyserne, men jeg synes at det kommer ude foran, - kun når der accelereres eller trækkes - ikke når man cruiser, det er irriterende og nervepirrende...

Jeg har spurgt om detteher før her på stedet, uden resultat seføli, men lad os se om der er nogen der nedlader sig til at svare eller give et bud?

Mads

• Gæst
RE: Det var dog..
« Svar #2 Dato: 08. November 2006, 15:19 »
Er der virkelig ikke nogen der har et bud? Bare et eller andet vi kan gå videre med? Det behøver ikke at være de vises sten, men BARE ET ELLER ANDET (relevant)...

DEt sløveste forum jeg nogensinde har deltaget i...

Thomas 307 SW

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Tikkelyde i 206
« Svar #3 Dato: 08. November 2006, 16:02 »
Citér
Mads skrev:
Yep, jeg har 306 HDI Stc. - den var på aut. værksted til noget rutinesjov, og pludselig sagde de at jeg skulle have skiftet krumtapremskive fordi "den klaprede sådan" ude foran - det eneste er at det synes jeg egentlig at den stadigvæk gør. Jeg har osse fået den med dyserne, men jeg synes at det kommer ude foran, - kun når der accelereres eller trækkes - ikke når man cruiser, det er irriterende og nervepirrende...

Jeg har spurgt om detteher før her på stedet, uden resultat seføli, men lad os se om der er nogen der nedlader sig til at svare eller give et bud?

Citér
Mads skrev:
Er der virkelig ikke nogen der har et bud? Bare et eller andet vi kan gå videre med? Det behøver ikke at være de vises sten, men BARE ET ELLER ANDET (relevant)...

DEt sløveste forum jeg nogensinde har deltaget i...

Og hvad forventer du så lige at få af hjælp med den tone???? :o

Det er helt klart ikke et af de mest aktive forums, her er nogle medlemmer af klubben og rigtig mange der "kun er medlem" af forummet. Dem ser vi ikke så tit herinde, desværre. Så det ser ud til at der er rigtig mange aktive her på forummet, men det er der ikke.
Der er folk, som dig, der forventer at folk herinde sidder på nåle for at hjælpe alle. Vi vil gerne hjælpe jer så godt vi kan, det er faktisk det vi gør. Vi er en bilklub og ikke "bare" en internetside folk sidder på, vi mødes til klubaftener og andre arrangementer.

Jeg har ikke selv så godt kendskab til HDI at jeg kan hjælpe dig. Men har du overhovedet kontaktet dit værksted om din eventuelle mislyd?
Jeg håber det er bare en smule relevant for dig...
« Senest Redigeret: 08. November 2006, 16:09 af Thomas 307 SW »
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

Thomas 307 SW

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Tikkelyde i 206
« Svar #4 Dato: 08. November 2006, 16:08 »
Citér
Stixx skrev:
Hej :)

Jeg har en peugeot 206s 1,6 som jeg er ganske godt tilfreds med.. det eneste problem er at den 'tikker' ret meget i motoren.. Det er blevet værre siden jeg har købt den.. (den har kørt knapt 28.000 km) Værkstedet forklarer det med bla at 206 har de klikkelyde fra indsprøjtningsdyserne.. en anden gang sagde de at det var 'kalyster' (?) ventilen som skulle lede ubrugt benzin tilbage til tanken...?

Er der andre der oplever sådanne tikkelyde i motoren... og så højt at det overdøver den alm motorlarm??

Det var jo egentlig dig jeg skulle have svaret først, men here goes.
Det er kendt at indsprøjtningsventilerne kan tikke, og på den motor du har, synes jeg også at "kanister" ventilen larmer en del. Den har en anderledes og variende tikkelyd i forhold til indsprøjtningsventilerne. Kanisterventilen kan godt høres inde i kabinen i en Partner, men man kan nok ikke høre indsprøjtningsventilerne derinde. Når du skriver at det overdøver motorens alm. "larm", er det så inde i kabinen eller ude i motorrummet?
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.