Forfatter Emne: Varmeblæser  (Læst 5131 gange)

BR

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Varmeblæser
« Dato: 25. Oktober 2006, 15:29 »
Peugeot 406 1996 1,8 16 V

Jeg har et problem med min varmeblæser, den vil kun køre på højeste hastighed, jeg har prøvet at udskifte blæseren med styreenhed plus potentiometeret, (skyderegulatoren på instrumentbordet,) lige meget har det hjulpet.
Nogle gode ideer?
BR.
BR

kghansen

• Gæst
RE: Varmeblæser
« Svar #1 Dato: 31. Oktober 2006, 16:42 »
Hej!

NJu kender jeg ikke din bil nøjagtigt - men min 306'er fra '94 havde næsten samme problem.

Det viste sig at den ene af de modstande der skal give de forskellige niveauer på blæseren var defekt.

Modstandene sidder i en "klods" i indsugningen til kabineblæseren under forruden (Tilgang fra motorrummet).

Jeg skulle ind under det panel der sidder ved vinduesviskerne og have hånden ned i kanalen hvor der tages luft ind. jeg reparerede stumpen med lidt loddetin - og den virker igen.

Mvh. Kåre Hansen

campio

• Gæst
RE: lignende problem
« Svar #2 Dato: 29. November 2006, 17:21 »
Hej. Jeg har arvet en peugeot 309 GLX. Problemet er blæseren som kører når det passer den - den har sin egen vilje. Jeg er derfor rimelig sikker på at blæsemotoren virker.. Jeg lige fjernet handskerum og haft blæsermotoren ude for at se om jeg kunne finde den modstand du også taler om. Jeg går næsten ud fra det er den der er brændt godt igennem - men igen er ingen ekspert så kunne godt lige bruge et kort svar på mit problem.. er jeg helt galt i byen? DEnne modstand hvordan kommer jeg frem til den..? Skal jeg fjerne beklædningen omkringen vinduesviskerne og der lige under forruden? Er lidt af en amatør så gerne så pædagogisk som muligt ;-)

PÅ forhånd tak.. mvh
Henrik

campio

• Gæst
RE: problemet løst..
« Svar #3 Dato: 02. December 2006, 16:57 »
Nu har jeg fundet fejlen og rettet denne. Fandt en lignende tråd ved www.lav-det-selv.dk søg blæser...
Mvh Henrik