Forfatter Emne: Sikker 407  (Læst 1692 gange)

jlh

• Gæst
Sikker 407
« Dato: 30. Oktober 2006, 22:18 »
Hej Alle

Vil lige fortælle om en oplevelse vi havde for 4 uger siden.

Vi var på vej til Polen gennem tyskland, det gik godt der ud af, vi kørte med en hastighed på 150 til 160 km i timen, da det som ikke skulle ske skete. Højer forhjul eksploderet, dette bevirker at det ikke længer er mig der bestemmer hvor bilen skal hen og den køre ind i autoværnet med en hastighed på 130-140 km i timen, heler fronten bliver smadret, motor broen er knækket, bilen er total skadet.

Det positive ved alt dette er at vi begge kan stå ud af bilen uden en skræmme dog lidt ømme i kroppen, og vores 407 ligner sig selv indvendig, forstået sådan at man ikke kunne se noget indvendig i bilen dog hang der slatne airback men ellers kunne men ikke se skader på kabinen.

Vi er begge enige om at vores næste bil også skal være en 407.

Samtidig vi jeg opfordrer alle til ikke at spare på sikkerheds udstyr i bilen, jeg har konstateret at det kan rede liv.:):D

Mvh
Jan

Kenni

• Gæst
RE: Sikker 407
« Svar #1 Dato: 02. November 2006, 14:55 »
Puha noget af en historie, men godt at høre der ikke skete noget med jer.

Jeg kan selv skrive under på at Peugeot laver sikre biler, mit uheld var godt nok med en 206.
Jeg ramte en lastbil på motorvejen med 120 km/t og bagefter så bilen sådan her ud:

Både min kone og jeg var uskadte efter sammenstødet og dørene i begge sider kunne åbne op som om intet var sket.