Forfatter Emne: 307 sw uden bremsekraft.  (Læst 2321 gange)

Bankbh

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
307 sw uden bremsekraft.
« Dato: 22. Januar 2018, 14:08 »
Hej folkens

Har en Peugeot 307sw fra 2003 hvor stemplet satte sig på venstrebaghjul.
Efter at have trykket stemplet ud og renset det samt sat nye bremseklodser på, har jeg fyldt bremsevæske på og udluftet systemet.
Dog er der ingen modstand når bremsen presses i bund, og har derfor googlet problemet lidt.
Har fundet frem til via andre tråde herinde at abs blokken skal udluftes og at man skal bruge en OBD2 tester. :)
Derfor vil jeg høre om der er en venlig sjæl i nærheden af Hvidovre som måske har sådan en tester og har lyst til at give en hånd? :)

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 977
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: 307 sw uden bremsekraft.
« Svar #1 Dato: 22. Januar 2018, 19:04 »
Jeg er ikke fra Hvidovre egnen, men nu får lige et godt råd fra en der har haft præcis samme udfordring med en 307sw fra samme årgang,, efter bilen havde både ydmyget og gennemprylet mig selv og et andet medlem herinde fra ved at have udluftet med tester så mange gange at den lokale reservedele pusher var løbet tør for bremsevæske og vi selv næsten havde opgivet alt håb for liv til den gamle løve fandt jeg ud af at hvis en almindelig udluftning samt udluftning med tester ikke virker så skal du sætte tryk på med bremsevæske ved overbeholderen, cirka 20psi.. brug samme trick hvis det heller ikke virker for dig med testeren, så undgår du mange grå hår og søvnløse nætter mens bilen griner på dine vegne :O
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

Bankbh

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 307 sw uden bremsekraft.
« Svar #2 Dato: 23. Januar 2018, 09:45 »
Citér
Jack M skrev:
Jeg er ikke fra Hvidovre egnen, men nu får lige et godt råd fra en der har haft præcis samme udfordring med en 307sw fra samme årgang,, efter bilen havde både ydmyget og gennemprylet mig selv og et andet medlem herinde fra ved at have udluftet med tester så mange gange at den lokale reservedele pusher var løbet tør for bremsevæske og vi selv næsten havde opgivet alt håb for liv til den gamle løve fandt jeg ud af at hvis en almindelig udluftning samt udluftning med tester ikke virker så skal du sætte tryk på med bremsevæske ved overbeholderen, cirka 20psi.. brug samme trick hvis det heller ikke virker for dig med testeren, så undgår du mange grå hår og søvnløse nætter mens bilen griner på dine vegne :O


Skal ventilerne på bremserne åbnes når der køres trykluft igennem ?? :)

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 977
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: 307 sw uden bremsekraft.
« Svar #3 Dato: 23. Januar 2018, 10:02 »
Endelig ikke trykluft,, du skal ikke lukke mere luft i systemet, du skal sætte tryk på en beholder med bremsevæske i så det er bremsevæsken der er tryk på ind i overbeholderen :) testeren fortæller hvilke udluftningsskruer du skal åbne hvornår :) hvis du vil vide mere så send en pb med dit telefon nr
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.251
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online