Forfatter Emne: Kørelys 206 1,4 1999  (Læst 1515 gange)

Funder

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Kørelys 206 1,4 1999
« Dato: 09. August 2018, 12:48 »
Hej folkens

Nu har jeg konsulteret dette forum en del gange når jeg har haft et problem med en af mine biler,  men denne gang kan jeg ikke finde noget om dette lille problem.
Det drejer sig om kørelyset på en 206 fra 1999. Det stoppede med at virke lige pludseligt en dag, ikke det helt store drama i det da jeg så bare tændte for nærlyset. MEN nu er det tid til at bilen skal videre til min fars kærestes datter som får kørekort til oktober og derfor skal den helst være i orden. Hun husker nok hverken at tænde eller slukke for lyset nemlig.
Jeg har snakket med Ronald Carlsen (Pug forhandler i Odense) og de mener det er kørelys relæet der skal skiftes og har derfor solgt mig et som de siger er det rigtige. Problemet er som følgende.

Der er ingen kørelys på bilen men lyset virker som det skal når der drejes på lyskontakten med det gamle relæ i dog ikke kørelys.

1.   Når jeg monter et nyt kørelysrelæ (Ronald C siger at det er det rigtige), så sker der:    
     
     1.1.    Kørelys tænder, men drejer jeg lysknap op på positionslys så sker der ikke noget
                 (intet lys).
                 Tager jeg så relæet ud, så tænder positionslyset godt nok (kørelys
                 mangler så).
                 Drejer jeg så lysknap op på nærlys MED relæet (nye) i, så tænder
                 nærlys godt nok MEN stadig intet positionslys – tager jeg relæet ud, så virker det
                 med positionslys og nærlys. Men stadig intet kørelys.

2.   Hvis jeg skifter lyskontakten så er det uændret.

3.   Jeg har tjekket at ledninger under kørelysrelæ er intakte, og det er de.

Ronald Carlsen kan/vil ikke give mig et ledningsdiagram over kørelyset til bilen, så det er umiddelbart lidt svært at fejlsøge på det ud over det jeg har gjort allerede. Jeg nægter også sende bilen ud til dem da regningen nok ender på det samme som bilen er værd.

Jeg håber der er nogen der måske har oplevet ligende fejl, eller måske har et par idéer til hvad det eventuelt kunne være og en løsning dertil.
Jeg takker på forhånd
Med venlig hilsen Rasmus
Mvh Rasmus

2006 - 307 1,6 HDI st.car
2017 - 208 1,6 HDI
1999 - 206 1,4