Forfatter Emne: Afladning  (Læst 2163 gange)

Bo-Aalb

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Afladning
« Dato: 18. November 2018, 13:53 »
Hej.
Har brug for hjælp.
Min Peugeot 206 sw. Aflader mit batteri periodisk,,
Har du prøvet at have volt/ målemeter på den og den står og aflader og svinger mellem 0,015/17- 0,032/33 MA.
Men når jeg så tager sikring - som hedder FS1 ud går den helt i 0. Men når så den kommer i igen. Bliver den helt stabil på de 0,015 MA. Indtil næste gang motor har været igang.
Denne specielle sikring ( FS1) sidder inde i bilen.
Nogle der ved om denne er til noget- styrings enhed- hoved/ motor styring.
Og om det kan være som min mekaniker mener, at det er denne som der er bøvl med og det evt kræver en ny styring.
Peugeot 206 -1,6 sw - 2006

Bo-Aalb

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Afladning
« Svar #1 Dato: 19. November 2018, 08:51 »
hej igen

så det mit spørgsmål- egentlig går på.. er om det er normalt at den skal stå og skifte imellem de 0,015MA og de 0,033 MA  --
og om der er nogle som ved om denne styreboks- kan være skyld i at den periodisk aflader - batteriet
Peugeot 206 -1,6 sw - 2006

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.251
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
Sv: Afladning
« Svar #2 Dato: 19. November 2018, 17:25 »
Meget sikre svar får med et reg. nr eller sidste 8 cifre i stelnummeret ;)
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

torbu

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 14
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Afladning
« Svar #3 Dato: 27. November 2018, 20:39 »
Tror du mener forbruget er mellem 15/17mA og 32/33mA.
Det er ikke noget usædvanligt højt forbrug, da elektronikken ikke er slukket, men kun sat på stand-by.
Hvis dit batteri f.eks. er på 33Ah (det er formentlig højere) skal det kunne levere 33mA i 1000 timer, hvis det er fuldt opladt.
Prøv at måle spændingen med stoppet motor og derefter med tændt nærlys (hvis det kan lade sig gøre). Der skal være ca. 12VDC med stoppet motor og ca. 13,8V med startet motor.
Hvis spændingen er under 12V med stoppet motor og 13,8V med  startet motor skal du nok ønske dig et nyt batteri i julegave :).