Forfatter Emne: fault code p0238 peugeot 307sw 110 hk 1.6hdi 2005  (Læst 444 gange)

hoj72

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 82
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
fault code p0238 peugeot 307sw 110 hk 1.6hdi 2005
« Dato: 02. Februar 2019, 16:00 »
Hvad betyder denne fejl?

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.027
  • Karma: +1/-0
    • Vis profil
Sv: fault code p0238 peugeot 307sw 110 hk 1.6hdi 2005
« Svar #1 Dato: 03. Februar 2019, 09:28 »
Jeg gætter stærkt på at "Vacuummagnetventilen" er defekt.. Evt. stikforbindelse eller hul i de små vacuumslanger.

https://www.yourmechanic.com/article/p0238-obd-ii-trouble-code-turbocharger-boost-sensor-a-circuit-high-by-jay-safford
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.8.55) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 316
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
Sv: fault code p0238 peugeot 307sw 110 hk 1.6hdi 2005
« Svar #2 Dato: 03. Februar 2019, 14:02 »
Hvad betyder denne fejl?
Når du læser fejl ud, så står der gerne en tekst efter fejl koden, der henviser til hvad det drejer sig om?
Peugeot 207 RC

hoj72

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 82
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: fault code p0238 peugeot 307sw 110 hk 1.6hdi 2005
« Svar #3 Dato: 03. Februar 2019, 16:50 »
Nu viser den også fejl p0335. Jeg lå i gang med læsning om de problemer

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 316
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
Sv: fault code p0238 peugeot 307sw 110 hk 1.6hdi 2005
« Svar #4 Dato: 03. Februar 2019, 18:13 »
Nu viser den også fejl p0335. Jeg lå i gang med læsning om de problemer
P0335: Krumtapsensor
Peugeot 207 RC

Mikaelmikkel

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 7
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: fault code p0238 peugeot 307sw 110 hk 1.6hdi 2005
« Svar #5 Dato: 03. Februar 2019, 19:36 »
Fandt dette her på nettet.
der sider en sensor oven på vakuum dåsen til at regulere den variable geometri på turboen, den har ry for at lave den fejl, og hvis du spørger Peugeot så er det ny turbo, men kan købes som aftermarket del
Er ser ud som denne her
http://www.ebay.co.uk/itm/Turbocharger-Actuator-Position-Sensor-Peugeot-208-308-68-92HP-50-68KW-1-6-Hdi-/331775874672
men start med at kontrollere stikket på den først, du ved nok 100% reglen på PSA køretøjer ;)
kontroller også aktuator armen på turboen, for hvis den ikke kan regulere godt nok så får du også fejl, da der går mere udstødningsgas igennem turboen under regen.
Regulator spjældene i indsugningen, kan finde på at hænge.
Hvis du har ny turbo monteret så er det ikke sikkert at aktuator armen er indstillet korrekt, det bliver gjort med shims