Forfatter Emne: Peugeot 3008 Premium+ B HDI 2,0 150HK Årgang 2012-Regnsensor  (Læst 1373 gange)

jdni

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Toftlund
Jeg er den glade ejer af en Peugeot 3008 Premium+ B HDI 2,0 150HK Årgang 2012. Dog har den en meget irriterende skavank som mit autoriserede værksted siger at de ikke kan gøre noget ved.

Problemet er at når jeg stiller vinduesvisker betjeningen i AUTO, så kører vinduesviskerne som regel som de skal i kort tid, for derefter at køre op til meget hurtig viskning trods at der kun kommer et par dråber og efter at det er holdt op med at dryppe, fortsætter vinduesviskningen ufortrødent og kan nogle gange variere hastigheden på tør rude. Når min tålmodighed slipper op, nogle gange efter et halvt minut, nogle gange efter et par minnutter (bare for at give systemet en chance), så slår jeg AUTO fra.

Værkstedet siger at den nyeste software ligger på computeren og at følsomheden på sensoren ikke kan sættes længere ned. Øv, det virker altså ikke okay hvis Peugeot ikke har opdaget den fejl og rettet den.

Er der nogen her i Forummet der kender dette problem og bedre, er der nogen der har en seriøs løsning på problemet? Det vil gøre mig super glad om der var det.

God dag til alle.

Mvh. John.

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.251
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
Sv: Peugeot 3008 Premium+ B HDI 2,0 150HK Årgang 2012-Regnsensor
« Svar #1 Dato: 29. Januar 2019, 16:25 »
Det er før set, at en EFFEKTIV afrensning af forruden, ud for regnsensor kan hjælpe..
Evt. nye viskerblade ??
« Senest Redigeret: 30. Januar 2019, 17:09 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

jdni

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Toftlund
Sv: Peugeot 3008 Premium+ B HDI 2,0 150HK Årgang 2012-Regnsensor
« Svar #2 Dato: 30. Januar 2019, 16:22 »
Tak for svar.
Jeg synes at jeg har prøvet grundig afrensning tidligere uden held, men på din opfordring vil jeg da prøve det igen👍. Hvis ikke andet, så får jeg da en renere rude ud af det🤭.