Forfatter Emne: Motor hugger/hakker  (Læst 5166 gange)

SUC

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Motor hugger/hakker
« Dato: 03. Marts 2019, 16:28 »
Peugeot 307 1.6 benzin. UX34749.
Den hugger/hakker mellem ca 1700 og 2200omdr. Uanset om den er varm eller ej. Altid under acceleration. Virker som om det er værst hvis den skal sejtrække. Den tøver også under acceleration. Som om den ikke får nok at leve af. Har prøvet en anden tændingssbro uden ændring.
Nogen ideer?

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
Sv: Motor hugger/hakker
« Svar #1 Dato: 03. Marts 2019, 20:19 »
Standard svar ( Men alt andet er gæt ) Tester på dytten ;)
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

SUC

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Motor hugger/hakker
« Svar #2 Dato: 04. Marts 2019, 11:44 »
Jeg ved det godt, Mikael. Belemrer dig nok senere.

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 376
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Motor hugger/hakker
« Svar #3 Dato: 16. Marts 2019, 21:17 »
MAP?

SUC

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Motor hugger/hakker
« Svar #4 Dato: 06. Juni 2019, 09:47 »
Hvis ikke det er MAP sensoren hvad kan så "styre" benzintilførslen? Stoppet benzinfilter eller benzinpumpe som ikke giver tryk nok?
Man kan få den til, i over 2sek, at hakke i det omkring 1800-2000omdr når den skal sejtrække med klampen i bund. Specielt hvis den ikke kan øge omdrejningerne. Når de øges forsvinder problemet bortset fra at den kører "magert"

flimmer

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 157
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • www.gl-flimmer.dk
Sv: Motor hugger/hakker
« Svar #5 Dato: 09. Juni 2019, 16:02 »
Hej

2 sensor der blive tjekket af computeren, hvor meget benzin den skal give, er 1. MAP og 2. vandtemperatur sensor
Vis motoren ikke slukker eller er ved at slukke, når den kommer i tomgang efter den hugger, kan det kun være vandtemperatursensor som er "brændt" fast til en bestemt ohm, vil jeg tro.
Bankesensor vil kun indstille tænding sammen med ØD giver.
Det kan også være at din SPEEDERPEDALSENSOR er ved at være slidt, selv om jeg ikke tror det.

Med venlig hilsen
Flimmer
Peugeot Partner/Citroen Berlingo 1.6 2002
Peugeot 406 ST 2.0 1998
Citroen ZX 1.6 1996
Nissan Primera 1.6
Nissan Cherry Turbo 1.5 1986
Nissan Bluebird 2.0 diesel SW
Toyota Carina 2 2.0 diesel
Toyota LiteAce 2.0 diesel

SUC

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Motor hugger/hakker
« Svar #6 Dato: 11. Juni 2019, 18:32 »
Så må der være 2 sensorer til vandtemp. En til instrumentet og en til styringen. Hvor sidder den til styringen?
MAP / tryksensor kunne være en mulighed. Motoren dør øjeblikkeligt  hvis den afbrydes. Tænker ikke det er pedalsensoren da det kun er ved hård  belastning problemet er til stede. Og KUN ved opgivne omdr tal. Ud af lige landevej kører den perfekt v alle omdr.
Kunne ØD giveren, hvis den er defekt, stille tændingen helt ude i hampen?

corvenius

  • Gæst
Sv: Motor hugger/hakker
« Svar #7 Dato: 11. Juni 2019, 19:54 »
det kan også være tændings broen  på den motor

og der er kun en vandtemperatur føler på den .

[vedhæftning slettet af admin]

SUC

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Motor hugger/hakker
« Svar #8 Dato: 11. Juni 2019, 23:29 »
Har haft lånt en anden men problemet forsvandt ikke.