Forfatter Emne: Eolyse 307 sw 2.0 hdi 110 HK år 2002  (Læst 3158 gange)

El Cuba

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Svendborg
Eolyse 307 sw 2.0 hdi 110 HK år 2002
« Dato: 01. Maj 2019, 13:59 »
Fik for 1 1/2 år siden fyldt eolyse på ca 3 liter
Kørt max 50.000 km siden og nu skriver den aditiv minimum level
Hvordan pokker kan den bruge så meget væske så hurtig ?
Ikke utæt beholder ved baghjul !
Bilen kører også fint !
???

Hjallerup

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 303
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • lapphund.dk
  • By: Hjallerup
Sv: Eolyse 307 sw 2.0 hdi 110 HK år 2002
« Svar #1 Dato: 01. Maj 2019, 22:15 »
3 l ?? kan der være så meget. Jeg købte 2 dunke med 1 l i hver. brugte kun den ene, og min var tom.
Peugeot 308 sw e-hdi 112 2011 Solgt
Peugeot 107 vvt 2012 Solgt
Peugeot 2008 1,2 vti 2014

El Cuba

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Svendborg
Sv: Eolyse 307 sw 2.0 hdi 110 HK år 2002
« Svar #2 Dato: 11. Maj 2019, 14:19 »
Min Har Beholder foran V baghjul og JA den tar 2.5-3,0 Liter
Har Skiftet Beholder (helt ny) og påfyldt 2 liter kan bare ikke få bilen til at fatte det er påfyldt !
Har haft 3 forskellige tester på ? Mangler kun en (org) Peugeot tester !

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
Sv: Eolyse 307 sw 2.0 hdi 110 HK år 2002
« Svar #3 Dato: 11. Maj 2019, 17:26 »
Der skal nulstilles 2 eller 3 steder med tester

Bare lige for at slå en ting fast, så er der ikke en level sensor i additiv tanken, men derimod beregnet forbrug, og kan forbruge det fra alt mellem 100.000 og 300.000km

Og ja, dem med fast tank rummer ca 3L
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

El Cuba

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Svendborg
Sv: Eolyse 307 sw 2.0 hdi 110 HK år 2002
« Svar #4 Dato: 13. Maj 2019, 16:11 »
Det er bare "sjovt" da jeg købte bilen for 9 år siden var partikel filter skiftet og eolysen fyldt op V km 217.000 nu (315.000) KM
Kører så 7 1/2 år uden problemer så skriver den low eolyse og fylder så ca 2,7 L væske på og så går der kun
1 1 /2 år og ca 45.000-50.000 km og der har den brugt det hele !
Kan det ha noget med partikelfilter at gøre? Lige inden den skrev low i display første gang var det som den lugtede varm nogle gange også
Ved småtur på 30-40 km
Er der nogle tæt på svendborg der kan nulstille den mod betaling ?
« Senest Redigeret: 13. Maj 2019, 16:17 af El Cuba »

El Cuba

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Svendborg
Sv: Eolyse 307 sw 2.0 hdi 110 HK år 2002
« Svar #5 Dato: 24. Maj 2019, 16:02 »
Kan nu fortælle at mit tankdæksel/sensorer en del af fejlen !
Det styrer noget med eolyse væske og fejl på dæksel og/eller sensor gør så at bilen gir for meget eolyse væske !
Derfor det høje forbrug (Håber jeg ) ;)