Forfatter Emne: Peugeot 207, 2008. Arbejdsgang v udskiftning af tårnlejer  (Læst 3449 gange)

SUC

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Totalskadet.
« Senest Redigeret: 10. November 2019, 18:26 af SUC »

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Peugeot 207, 2008. Arbejdsgang v udskiftning af tårnlejer
« Svar #1 Dato: 11. August 2019, 01:22 »
Nu refererer jeg til en 406. Der sidder tre torx skruer i toppen der holder benet i skærmen. Den store er jo til når man skal fjerne fjederen fra benet. Alle jeg har skiftet sidder på denne måde. Men som sagt -  406 viden. Ellers tror jeg da du har meget godt fat i det. :)
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
Sv: Peugeot 207, 2008. Arbejdsgang v udskiftning af tårnlejer
« Svar #2 Dato: 11. August 2019, 11:12 »
Hjul, kødben, møtrikken der holder trækakslen til navet, kablet fra abs sensoren skal afmonteres fra diverse holdere, en båndstrammer på trækakslen så den ikke falder ud af gearkassen, bolten der holder fjederbenet til navet,
nu slår du på navet for at få det af fjederbenet, til sidst så tager du de tre 8mm bolte oppe på tårnet.
« Senest Redigeret: 11. August 2019, 11:15 af pug407aut »
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L