Forfatter Emne: P2033  (Læst 288 gange)

Nybrovej

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 9
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
P2033
« Dato: 04. April 2020, 11:33 »
Hej.
Jeg har en Peugeot 3008, årgang 2009.
Motor advarselslampe lyser.
Jeg har haft tester på (ver. 5,57) og følgende fejl er kommet frem ANTI POLUTION SYSTEM FALTTY
P2033: Signal for temperatur efter katalysator
Årsag: Lokal
Status: Permanent fejl
Karaktisering af fejl: Kortslutning til plus eller åben kreds eller for høj værdi
Forbundne variabler:
Motoromdrejningstal: 1735 omdr/min
Temperatur katalysator: 896
Tilstand for regenerering: Aktiv regenerings procedure
Indsprøjtningsmængde: 018 mg/indsprøjtning

P1351: Forvarmer relæ kreds
Årsag: Lokal
Status: Permanent fejl
Karaktisering af fejl: Forsyning af relæet og aldrig forsyning af tændrørene

Håber der er nogen der kan hjælpe
/Kurt

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.568
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
Sv: P2033
« Svar #1 Dato: 04. April 2020, 14:27 »
P1351 et eller flere defekte gløderør, og er ikke vigtig og det er ikke den der giver dig fejlen

P2033 defekt temperatur sensor eller kabelbrud, du finder den på partikelfiltret, ser ca ud som på billedet
og det er også det fejlen indikere, næsten 900grader det er for højt, under regenerering så er det typisk max 600 grader
« Senest Redigeret: 04. April 2020, 14:31 af pug407aut »
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 600.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia

Nybrovej

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 9
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: P2033
« Svar #2 Dato: 09. April 2020, 18:49 »
Hej pug407aut

Tusind tak for hjælpen, hvad hedder denne sensor, så vil jeg bestille og få den skiftet.

Så du mener at når den bliver skiftet så vil fejl P1351 også forsvinde, jeg synes ikke at jeg ser nogen forvarmelampe lyse, når tændingen bliver sat til.

/Kurt

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.568
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
Sv: P2033
« Svar #3 Dato: 09. April 2020, 20:22 »
Hej pug407aut

Tusind tak for hjælpen, hvad hedder denne sensor, så vil jeg bestille og få den skiftet.

Så du mener at når den bliver skiftet så vil fejl P1351 også forsvinde, jeg synes ikke at jeg ser nogen forvarmelampe lyse, når tændingen bliver sat til.

/Kurt
Nej P1351 forsvinder ikke når du skifter udstødningstemperatur sensoren, da P1351 er et eller flere defekte gløderør
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 600.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.211
  • Karma: +3/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Sv: P2033
« Svar #4 Dato: 09. April 2020, 23:25 »
Hvad angår P1351 er det mere almindelig med fejlen end det er uden, jeg lavede engang fartpilot for en værkfører hos Peugeot, hans 308 1.6HDI havde også fejlen, og han fortalte de ofte så fejlen hos helt nye biler, og det skyldtes at overvågningsværdierne var sat alt for stramt på de motorstyringer, og at der blev skiftet mange flere gløderør på grund af det, end at de reelt fejlede noget. Jeg ville aldrig skifte gløderør før der var problemer med at starte i koldt vejr.


Holt
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2002
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot eftermonteres: https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,7358.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  http://public.servicebox.peugeot.com/

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.120
  • Karma: +4/-0
    • Vis profil
Sv: P2033
« Svar #5 Dato: 10. April 2020, 08:55 »
Hej pug407aut

Tusind tak for hjælpen, hvad hedder denne sensor, så vil jeg bestille og få den skiftet.

Så du mener at når den bliver skiftet så vil fejl P1351 også forsvinde, jeg synes ikke at jeg ser nogen forvarmelampe lyse, når tændingen bliver sat til.

/Kurt

Næ den vil også kun lyse MEGET kortvarrigt, når udetemperaturen er lav nok. (Eller slet ikke)

Man skal lige forstå den lampes reelle funktion. ;)

Den fortæller intet om gløderør er i funktion eller ej. Eller om de er defekte. 

Når det er koldt nok, og lampen tænder, så er det blot den "ventetid" fra der sættes tænding på til lampen slukker, man bør vente til motoren kan startes. Altså den tid i meget koldt vejr, indtil gløderørerne har afgivet varme nok til, at brændstoffet nemt antændes.

Gløderørerne (hvis de virker) vil normalt fortsætte længe efter, at motoren er igang. Blot med reduceret effekt.

« Senest Redigeret: 10. April 2020, 08:57 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.8.55) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.568
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
Sv: P2033
« Svar #6 Dato: 10. April 2020, 11:06 »
Hvad angår P1351 er det mere almindelig med fejlen end det er uden, jeg lavede engang fartpilot for en værkfører hos Peugeot, hans 308 1.6HDI havde også fejlen, og han fortalte de ofte så fejlen hos helt nye biler, og det skyldtes at overvågningsværdierne var sat alt for stramt på de motorstyringer, og at der blev skiftet mange flere gløderør på grund af det, end at de reelt fejlede noget. Jeg ville aldrig skifte gløderør før der var problemer med at starte i koldt vejr.


Holt
Det er også derfor at man udmåler ohm på et gløderør før man udskifter. ;)
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 600.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.120
  • Karma: +4/-0
    • Vis profil
Sv: P2033
« Svar #7 Dato: 10. April 2020, 11:20 »
Nu vi er ved gløderør, så er det set, at en regenerering af partikelfilter ikke kan gennemføres HVIS/NÅR, der ligger en fejl/fejlkode på gløderør/gløderørsrelæet.

Men jeg er enig i, at der tit meldes fejl på gløderør, uden at det er korrekt. (spøgelsesfejl)
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.8.55) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Nybrovej

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 9
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: P2033
« Svar #8 Dato: 11. April 2020, 13:04 »
Hej.

Mange tak for input.

Er der nogen der forhandler denne udstødningstemperatur sensoren, ud over Peugeot?

Mvh
Kurt

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 954
  • Karma: +2/-2
    • Vis profil
  • By: Horsens
Sv: P2033
« Svar #9 Dato: 11. April 2020, 16:34 »
Hej!
Bla autodoc.dk
atp-autoteile.de
og sikkert mange flere ;-)
mvh
Focus C-Max Van 2.0 TDCI 2006
RIP: Mondeo 2.0 TDCI 2004
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme