Forfatter Emne: 208 bluehdi defekt katalysator og kulance  (Læst 3221 gange)

Netflix

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 19
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
208 bluehdi defekt katalysator og kulance
« Dato: 05. Juni 2019, 02:07 »
Hej
Jeg har en Peugeot 208 1,6 BlueHDi 2,5 år og 55000Km
For 14 dage siden var den til service, og Peugeot ringer og fortæller at der er hul i katalysatoren, og om de skal svejse den?
Jeg siger at det ikke kan være rigtigt at den allerede skal være defekt, og de vil undersøge om den kan skiftes pr. kulance, og det kan den :)
Senere på dagen, efter at have hentet bilen, ringer Peugeot, og siger at der er et problem med serviceintervallet, og at det første service ikke er registreret i systemet.
Det kan jeg ikke forstå, jeg har købt bilen brugt 16md og 11000Km, og der er stempel og tjekliste fra Andersen biler (Citroen Herlev) i servicebogen.
Andersen biler kan ikke finde bilen i deres system, tidligere ejer siger at den er serviceret der, og Peugeot vil have betaling for katalysatoren medmindre jeg kan fremvise en faktura på service >:(
Hvad fanden sker der for PSA, den burde de tage internt, når nu de har erkendt at der er problemer med katalysatoren.
Peugeot har tilbudt mig, at købe den med 30% rabat for 5700,- alternativt skal jeg svejse den gamle, som de først foreslog, ellers er der ophugger eller uoriginal hvis den findes.
Er der nogen der har prøvet noget lignende, eller har et foreslag?  Sådan her er et stempel i servicebogen jo fuldstændigt værdiløst.

Mvh Søren

BachAudio

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 15
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 208 bluehdi defekt katalysator og kulance
« Svar #1 Dato: 17. December 2019, 12:51 »
Hej Søren,

Hvad endte det med ang. din katalysator og forløbet ved Peugeot ?

Min 208 BlueHDI har lige været til service ved 152.300 km, og her har de også opdaget et hul ved udgang af Katalystor og overgang til udstødning.  Min bil bliver først 4 år til Maj 2020... jeg syntes også at det er alt for tidligt at der burde være problemer med katalysatoren.  Nu da din kun havde kørt 55.000 km og også viser tegn på defekt ved katalysator, så får det mig til at tænke om min faktisk havde problemet før den rundende de 100.000 km, som er grænsen hvor de ikke dækker længere. 

Mvh
Flemming B.

« Senest Redigeret: 17. December 2019, 20:28 af BachAudio »

Netflix

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 19
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
Sv: 208 bluehdi defekt katalysator og kulance
« Svar #2 Dato: 18. Januar 2020, 13:20 »
Hej Flemming

Det endte således at, Andersen Biler er et fuskerfirma der ikke vil stå ved at deres stempel er havnet i min servicebog, og således er 1. service ikke overholdt, og PSA yder ingen kulance.
Uheldigvis for Peugeot, havde de allerede skiftet katalysatoren, og fortalt mig at det var en garantirep. inden de opdagede Andersens fuskerstempel, så den blev gratis for mig.
Min Adblue pumpe/tank var også defekt, hvilket også er en garantirep. Den har jeg selv måtte betale.
Jeg har lært at når man handler nyere bil, er det ligemeget om stemplet er fra Andersen Biler eller et klistermærke fra et Anders And blad, de dækker det samme >:(

Mvh Søren