Forfatter Emne: Bsm box peugeot 407  (Læst 798 gange)

1767

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Havndal
Bsm box peugeot 407
« Dato: 07. November 2023, 13:19 »
Hej alle. Min 407 2.0 hdi årg. 2008 driller lidt. Vil ikke starte. Konstaterer at der ikke er strøm til relæ på starter. Ved kortslutning af tyk og tynd kabel ved relæet starter den fint. Har også haft afmonteret tændingslås og finder umiddelbart ingen fejl. Henter brugt bsm box ved den lokale hugger og efter montage af dette springer den igang med det samme. Starter og stopper 10-12 gange og regner med problem er løst. Senere samme dag efter tur til købmanden er den gal igen. Vil ikke starte! Helt død ved drej af nøgle. Måler igen ingen spænding på relæ til starter. Henter bsm box nr 2 ved hugger og nøjagtig det samme sker igen: Bil starter fint men efter kort tur og 10-12 start-stop vil den ikke starte igen. Der er igen ingen strøm til starterrelæ så den har altså brændt bsm boxen igen. Nogen der har oplevet noget lignende og måske kender grunden til dette?? johnny.

John Høj

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 142
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Idestrup
Sv: Bsm box peugeot 407
« Svar #1 Dato: 07. November 2023, 13:32 »
Dårlig stelforbindelse?
Peugeot 107 årgang 2013
Citröen C4 1,6 e-hdi årgang 2011

1767

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Havndal
Sv: Bsm box peugeot 407
« Svar #2 Dato: 07. November 2023, 13:50 »
Ja måske. Tjekker.

1767

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Havndal
Sv: Bsm box peugeot 407
« Svar #3 Dato: 09. November 2023, 18:32 »
Har tjekket alle de stelforbindelser jeg kunne få øje på (løsnet og spændt efter) og målt efterfølgende og kan ikke finde nogen dårlige forbindelser nogen steder. Har nu prøvet bsm box nr 3 og det samme skete igen: Efter montage af bsm box og start-stop 10-12 gange og efterfølgende prøvetur vil den ikke starte igen. Begynder ar være rimeligt frustrerende. I alle tre tilfælde er det sket efter bilen er kørt varm. Hjemme i garagen lige efter montage af bsm boxene kunne jeg starte den 10--12 gange uden problemer. Johnny.

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 351
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Bsm box peugeot 407
« Svar #4 Dato: 09. November 2023, 21:16 »
Det lyder ikke som om du skal købe flere bsm-bokse før du har fundet ud af hvad der måtte ødelægge dem  :)

Er den korrekte sikringsstørrelse for starterrelækredsen monteret? - størrelse?

Kan du starte igen, når det hele er kølet af - eller er bsm-boksen bare død efter de 10-12 startsekvenser?


En dårlig forbindelse kan trække mange ampere - hvor meget strøm trækker starterrelæet under aktivering?

Har du ledningsdiagrammer over bilen, så du kan se hvilke ting der kører ind over kredsen/sikringen til startrelæ (mv.) - kan der være andre forbrugere som spiller ind/med?

Mht. dårlige forbindelser kan du måle spændingsfald (under forbrug). Det vil afsløre dårlige forbindelser.

Hvor høj er spændingen på batteriet? under ladning, efter længere tids hvile, under start?

Hvad har du af måleværktøj? - multimeter, oscilloskop, prøvelampe etc.?

1767

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Havndal
Sv: Bsm box peugeot 407
« Svar #5 Dato: 11. November 2023, 21:28 »
Problem endelig løst!! For at gøre en meget lang historie kort - det var starteren der drillede. Troede ikke det var den da den jo kørte fint når jeg gav relæet på starteren 12 volt direkte. Den kan åbenbart give overspænding til relæ i bsm box når den er slidt hvis jeg forstår det rigtigt. johnny.