Forfatter Emne: Ny i PSA kodning. Ny P208 allure Sky - Diagbox?  (Læst 2775 gange)

thjulstad

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Varde
Ny i PSA kodning. Ny P208 allure Sky - Diagbox?
« Dato: 28. Januar 2020, 11:38 »
Hej,

Jeg har tidligere leget en del med kodning af VAG og Ford biler, men er ny i PSA verdenen mht. kodning.
Nu har jeg fået en lille ny 208 Allure sky og tænker at jeg gerne vil udvide min horisont omkring mulighederne for kodning af denne.

Jeg har surfet lidt og er faldet over diagbox,PP2000, Lexia mange steder. Det er ikke lykkes for mig at finde et sted hvor man kan se mulighederne med den nye 208.

Nogen der har et godt link eller erfaring de ønsker at dele?

/Thomas
2020 P208 Allure Sky, 1,5 blueHDI

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
Sv: Ny i PSA kodning. Ny P208 allure Sky - Diagbox?
« Svar #1 Dato: 28. Januar 2020, 20:45 »
På PSA køretøjer der er nyere end 2016, der er det ikke muligt at bruge Diagbox, da kodningen forgår online fra serveren i Frankrig, her er det kun muligt med original tester med tilhørende licens $$$$.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

thjulstad

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Varde
Sv: Ny i PSA kodning. Ny P208 allure Sky - Diagbox?
« Svar #2 Dato: 29. Januar 2020, 07:26 »
På PSA køretøjer der er nyere end 2016, der er det ikke muligt at bruge Diagbox, da kodningen forgår online fra serveren i Frankrig, her er det kun muligt med original tester med tilhørende licens $$$$.

Hej,

Jeg takker for svar.
Det lyder jo så desværre ikke til at det bliver til meget "leg" med min P208 :-(

/TH
2020 P208 Allure Sky, 1,5 blueHDI

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.251
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
Sv: Ny i PSA kodning. Ny P208 allure Sky - Diagbox?
« Svar #3 Dato: 29. Januar 2020, 08:55 »
På PSA køretøjer der er nyere end 2016, der er det ikke muligt at bruge Diagbox, da kodningen forgår online fra serveren i Frankrig, her er det kun muligt med original tester med tilhørende licens $$$$.

Det er dog muligt, at tilkøbe sig online adgang med et nyere diagbox interface.
Koster iflg. PSA sevicebox 35 euro for 1 kalender uges opkobling på 1 stelnummer.  ;)

CITAT
"Mærke diagnose (Peugeot)
Køb af rettigheder til diagnose og reparation
Et klip giver adgang til at bruge Peugeots diagnosetester og at se diagnoseprocedurer for bilen (1 VIN-nr) i en uge.
Eksempel: 1 bil i 2 uger = 2 biler i 1 uge = 2 klip

Nedtællingen af klip starter første gang testeren anvendes eller første gang en diagnoseprocedure konsulteres."
« Senest Redigeret: 29. Januar 2020, 09:01 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

thjulstad

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Varde
Sv: Ny i PSA kodning. Ny P208 allure Sky - Diagbox?
« Svar #4 Dato: 30. Januar 2020, 08:18 »
På PSA køretøjer der er nyere end 2016, der er det ikke muligt at bruge Diagbox, da kodningen forgår online fra serveren i Frankrig, her er det kun muligt med original tester med tilhørende licens $$$$.

Det er dog muligt, at tilkøbe sig online adgang med et nyere diagbox interface.
Koster iflg. PSA sevicebox 35 euro for 1 kalender uges opkobling på 1 stelnummer.  ;)

CITAT
"Mærke diagnose (Peugeot)
Køb af rettigheder til diagnose og reparation
Et klip giver adgang til at bruge Peugeots diagnosetester og at se diagnoseprocedurer for bilen (1 VIN-nr) i en uge.
Eksempel: 1 bil i 2 uger = 2 biler i 1 uge = 2 klip

Nedtællingen af klip starter første gang testeren anvendes eller første gang en diagnoseprocedure konsulteres."

Hej,

Så er der da lidt muligheder for at få kontakt med bilen.
Findes der nogle oversigter over hvad der er muligt?

/Thomas
2020 P208 Allure Sky, 1,5 blueHDI

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.251
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
Sv: Ny i PSA kodning. Ny P208 allure Sky - Diagbox?
« Svar #5 Dato: 01. Februar 2020, 08:58 »
Du skal ikke forvente nogen oversigt.. Som på alle andre PSA biler, afhænger det i høj grad af bilen og leveret udstyrsmodel. ;)
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.500
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Sv: Ny i PSA kodning. Ny P208 allure Sky - Diagbox?
« Svar #6 Dato: 01. Februar 2020, 09:39 »
Ikke alle data her er helt korrekte, det med årstal for hvornår man ikke kan kode diverse funktioner varierer med modellerne.
Min brors 308 fra 13 eller 14 kan jeg ikke kode de almindelige funktioner på, men jeg har kodet anhængertræk på den og flere nyere modeller, både 208 og 308. Jeg har til gengæld lavet fartpilot på en Expert fra 2017 uden problemer.
Generelt kan man sige at funktioner under "klargøring" (det øverste felt når man kommer ind i DiagBox) kan kodes, men kodning direkte i den blå menu ikke kan laves.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

thjulstad

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Varde
Sv: Ny i PSA kodning. Ny P208 allure Sky - Diagbox?
« Svar #7 Dato: 03. Februar 2020, 14:46 »
Ikke alle data her er helt korrekte, ......
....Generelt kan man sige at funktioner under "klargøring" (det øverste felt når man kommer ind i DiagBox) kan kodes, men kodning direkte i den blå menu ikke kan laves.


Holt

Hej Holt,

Jeg er helt ny indenfor PSA kodning og DiagBox, så jeg ved ikke hvad mulighederne er i hhv. "klargøring" og "blå menu".

Noget af det jeg havde i tankerne var:
- aut. op/nedblænding af langlys
- Ændre "lane departure" til "lane positioning"
- Fartpilot ned til 0 km/t
- Muligheder for flere info i 3d iCockpit (jeg har set billeder af visning af boost og andre data. Det er måske noget der har med "sport mode" at gøre, men så aktivering af denne)
- og hvad der ellers evt. kan være muligt.
- På min Ford kan jeg se Android Auto vejvisning i instrumentet.

Hvor meget der kan lade sig gøre på min 208 ved jeg ikke, og jeg ved heller ikke hvilken tester jeg skal gå efter.

Er der evt. nogle omkring Esbjerg eller trekantsområdet der gør sig i kodning, så kunne det jo også være en mulighed.

/Thomas


2020 P208 Allure Sky, 1,5 blueHDI