Forfatter Emne: Opdatering af firmware og kort i en 308'er  (Læst 3184 gange)

Andreas_A

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Hjørring
Opdatering af firmware og kort i en 308'er
« Dato: 05. Juni 2020, 22:33 »
Hej

Vil starte med at sige at jeg har søgt men ikke rigtig fundet det svar jeg søgte.

Jeg har lige købt en Brugt 308 fra 17.

1. problem.
Jeg vil gerne ha opdateret softwaren/ firmware i anlægget til den nyeste version (den er med navigation smeg+) da det bla. er meget langsomt. Jeg kan se at den software der ligger i er tilbage fra den gang bilen var ny.

Jeg havde en Renault Clio før og det hentede man bare et program til sin computer der så sørgede for at lave en usb stick med den nyeste software på.

Lige umiddelbart kan jeg ikke se det er helt så lige til med en peugeot.

Nogen der kan hjælpe ?

2. problem

Jeg har hentet appen MyPeugeot og registreret bilen.
Appen kommer så op og siger der er en opdatering til navigationen / kortet.
Jeg har fulgt vejledning og bilen begynder da også at tjekke usb stikket, men pludselig vender den tilbage til radio og så sker der ikke
mere (30min uden der sker noget). Fjerner jeg stikket igen siger den opdateringen er blevet stoppet.

Jeg har forsøgt med den alternative opdatering hvor man går ind i navigationen under indstillinger og forsøger manuelt. Her kan jeg godt markere de forskellige lande men kan ikke trykke confirm som guiden siger. Og i bunder står der at der er 0,0 mb plads tilbage. Det er som om man skal slette de gamle kort først men det siger guiden ikke noget om

Hjæææælp.

(tror ikke det hjælper at kontakte forhandleren da han ikke mente det kunne hentes opdateringer til kortet til trods for at appen siger jeg kan gøre det frem til 2022) 


Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.500
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Sv: Opdatering af firmware og kort i en 308'er
« Svar #1 Dato: 18. Juli 2020, 18:34 »
Jeg ved det er lidt tid siden du spurgte, men hvis du stadig ikke har fået opdateret dit kort kan denne forklaring måske hjælpe.
Jeg har lige i dag hjulpet min knægt med at opdatere kort på hans 308 også fra 17. Bilen er åbenbart købt med livstidsopdatering, men så længe tidsfristen ikke er udløbet, burde det være det samme. Når man skal i gang er det vigtigt at læse vejledningen grundigt, han havde selv prøvet med en Mac pc, det kræver åbenbart et par forholdsregler omkring usb nøglen som er omtalt i vejledningen, jeg bruger Windows og fulgte den vejledning. Det første problem vi stødte på var at jeg kopierede mappen med opdateringer over på den frisk formaterede usb nøgle, det må man ikke, der må kun ligge opdateringerne direkte, ikke i en mappe. næste problem vi stødte på var som du beskrev at den ikke ville gå i gang med opdateringen, det var fordi den var for stor, så vi fravalgte lande indtil vi kunne godkende på det grønne flueben nederst på siden. Herefter brugte den ca 40 minutter på selve opdateringen. De fravalgte lande var stadig på navigationen, bare ikke opdaterede, om man kunne det ved en ny opdatering har vi ikke prøvet.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Mortenj

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Horsens
Sv: Opdatering af firmware og kort i en 308'er
« Svar #2 Dato: 27. April 2021, 08:35 »
Nogle der har oplevet efter opdatering af mobil appen at Software opdateringen er væk?