Forfatter Emne: Fartpilot 307 cc, faceliftet  (Læst 2775 gange)

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 351
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Fartpilot 307 cc, faceliftet
« Dato: 04. Juli 2020, 20:20 »
Hvad kræver det at få fartpilot i en 307CC fra 2006 (faceliftet)?

Er det "bare" en arm samt aktivering med Diagbox/PP2000?


Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.500
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Sv: Fartpilot 307 cc, faceliftet
« Svar #1 Dato: 05. Juli 2020, 00:31 »
Ja det er alt hvad der skal til, og så selvfølgelig viden om hvor der skal kodes.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 351
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Fartpilot 307 cc, faceliftet
« Svar #2 Dato: 06. Juli 2020, 00:50 »
Det er klart :-)

Er der forskellige typer arme eller er det "one size fits all"? :-)

Det skal jeg da forsøge mig med i nær fremtid og ellers ved jeg jo hvor jeg skal sende bilen hen ;-)
« Senest Redigeret: 06. Juli 2020, 09:18 af SR »

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.500
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Sv: Fartpilot 307 cc, faceliftet
« Svar #3 Dato: 06. Juli 2020, 16:58 »
Der er forskellige typer, de kan som udgangspunkt alle bruges så længe man ikke får fat på en ombygget med ledning ud fra, de er til de eftermonteringsmoduler Peugeot værkstederne ynder at montere. Det optimale ville være en arm med kun "ON/OFF" men de er svære at finde nye, jeg bruger selv nye originale Valeo med "LIMIT 0 CRUISE" hvor limit funktionen kun kommer til at virke hvis man også skifter speederpedalen. Til de nyere modeller 308, 508 og andre er der tilføjet et par funktioner, nemlig "MEM" og på de største "GAB" til adaptiv fartpilot, de kan også bruges, men selvfølgelig uden de ekstra knapper fungerer.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 351
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Fartpilot 307 cc, faceliftet
« Svar #4 Dato: 01. August 2020, 23:38 »
Fik monteret fartpilot og det fungerer som det skal. Tak for tippet om Limit - det kunne godt have givet anledning til hovedbrud, idet limitfunktionen jo også kan aktiveres. Jeg synes dog det er en ganske farlig funktion og fatter ikke at det er lovligt.

Jeg oplever lidt "motorhakken" ved ca. 60-70 km/h i fjerde gear og CC tilsluttet, men det har jeg også oplevet på flere andre tilsvarende modeller.
Er det noget der er forbundet til CC, evt. noget der kan fjernes - eller er det bare en ekstra "lækker" feature?  ;)

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.251
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
Sv: Fartpilot 307 cc, faceliftet
« Svar #5 Dato: 02. August 2020, 09:21 »
Fik monteret fartpilot og det fungerer som det skal. Tak for tippet om Limit - det kunne godt have givet anledning til hovedbrud, idet limitfunktionen jo også kan aktiveres. Jeg synes dog det er en ganske farlig funktion og fatter ikke at det er lovligt.

Jeg oplever lidt "motorhakken" ved ca. 60-70 km/h i fjerde gear og CC tilsluttet, men det har jeg også oplevet på flere andre tilsvarende modeller.
Er det noget der er forbundet til CC, evt. noget der kan fjernes - eller er det bare en ekstra "lækker" feature?  ;)

Farligt ?? Alle hastighedsbegrænsere kan tilsidesættes ved at træde hårdt ned på gaspedalen og sikre, at man altid kan accelerere væk, hvis du har brug for det.

Nok derfor at speederpedalen evt. skal skiftes til en "anden" model ;)
« Senest Redigeret: 02. August 2020, 09:25 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 351
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Fartpilot 307 cc, faceliftet
« Svar #6 Dato: 03. August 2020, 23:37 »
Fik monteret fartpilot og det fungerer som det skal. Tak for tippet om Limit - det kunne godt have givet anledning til hovedbrud, idet limitfunktionen jo også kan aktiveres. Jeg synes dog det er en ganske farlig funktion og fatter ikke at det er lovligt.

Jeg oplever lidt "motorhakken" ved ca. 60-70 km/h i fjerde gear og CC tilsluttet, men det har jeg også oplevet på flere andre tilsvarende modeller.
Er det noget der er forbundet til CC, evt. noget der kan fjernes - eller er det bare en ekstra "lækker" feature?  ;)

Hmmmm, det er muligt :-) Jeg bruger dog aldrig begrænsningsfunktionen, men kunne godt bruge en løsning på "småhakkeriet".
Det er mest udtalt ved "let pedal", altså når der kun lige trækkes og når den går fra påløb til træk ved nævnte hastighed.

Farligt ?? Alle hastighedsbegrænsere kan tilsidesættes ved at træde hårdt ned på gaspedalen og sikre, at man altid kan accelerere væk, hvis du har brug for det.

Nok derfor at speederpedalen evt. skal skiftes til en "anden" model ;)