Forfatter Emne: 1.4 HDI kobling glider  (Læst 1860 gange)

Henrik Diekmann

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 98
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Haderslev
1.4 HDI kobling glider
« Dato: 09. August 2020, 17:46 »
Hej min 206 HDI SW   reg.nr BL19902
Som er box tunet glider i koblingen  efter små 10-15000km. der for søger jeg hjælp til at få en kobling der kan holde  .. jeg aner  ikke hvor mange hk/NM den har da bilen blev købt med box tuningen . så vil jeg gerne have en kraftiger  kobling så jeg  ikke skal skifte for vær 13000km det er lidt dyrt  ..


Hilsen Henrik 
Hilsen Henrik Diekmann

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 347
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: 1.4 HDI kobling glider
« Svar #1 Dato: 09. August 2020, 20:17 »
Det kunne være noget i denne stil: https://www.ebay.co.uk/itm/DriveTorque-Stage-2-Clutch-Kit-Peugeot-206-1-4-HDi-70-09-01-/231539082075

På boksene kan man ofte indstille hvor heftig tuning man ønsker. Har du ingen dokumentation fået med?
Ellers må du finde boksen og søge at få dokumentation på den - som du kører nu er det jo lidt i blinde :-)

Hvis den høvler koblingen på 10-15000 km, så er spørgsmålet om ikke den har fået lige til den friske side. Hvis ikke koblingen kan holde, er det så gearkassen der ryger næste gang eller motoren?

Henrik Diekmann

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 98
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Haderslev
Sv: 1.4 HDI kobling glider
« Svar #2 Dato: 09. August 2020, 21:58 »
Det er denne her og jeg har ingen oplysninger på den .. :(

[vedhæftning slettet af admin]
Hilsen Henrik Diekmann

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 347
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: 1.4 HDI kobling glider
« Svar #3 Dato: 10. August 2020, 08:20 »
Det må være dette firma: https://dieseltechtuning.com/

Du kan jo prøve at kontakte dem. De vil da sikkert gerne sende en manual.
Hvis boksens er årsag - og ikke din højrefod  ::) - til den korte levetid, vil indkøb af en anden boks med justeringsmulighed samt tilhørende dokumentation, eller måske helt undvære den, være den billigste i længden, men det skal du jo afgøre.

Så vidt jeg har kunne søge frem kan deres bokse give op til 35% ekstra effekt, men det er måske ikke til en P206.
Du må forøge motorens effekt med op til 20% fra udgangspunktet, dog er chiptuning ikke lovlig - blot til info.

Er der slet ikke noget at justere på? - er der ikke et dæksel i siden, evt. i form af en "gummiprop".
Der må være nogle jumpere eller et potentiometer hvor du kan justere, hvis ikke boksen er indkøbt forkodet, men det plejer at være hyldevarer med nogle få justeringsmuligheder.

Henrik Diekmann

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 98
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Haderslev
Sv: 1.4 HDI kobling glider
« Svar #4 Dato: 10. August 2020, 09:58 »
Ja men den køre noget  længer på literen og den forurener ikke . dan den blev synet var de imponeret over den ikke forurened ret meget  . men jeg prøver at kontakte det firma. og om de kender en box ellers ryger den bar ud .
Hilsen Henrik Diekmann