Forfatter Emne: Indstilling af ur på 207cc ved installation af ny radio via ratkontakt  (Læst 3475 gange)

Christ

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 12
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Ølstykke
Hej Forum

Jeg er ved at installere en 2din JVC radio på min 207cc og skal derfor finde en anden måde at indstille radioen på. På Youtube findes flere eksempler hvor 2 knapper på ratkontakten trykkes ind samtidigt, hvilket giver adgang til en indstillingsmenu. Dette virker desværre ikke på min. Er ratkontakten mon i stykker eller er kontakten kodet anderledes?? Vil være surt at ofre penge på en ny kontakt, hvis problemet ligger i koden. Er der nogen, som har erfaringer med dette??

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
På fjernbetjenings armen, der trykker du på pil og pil tilbage en enkelt gang på samme tid, så skulle menuen gerne åbne
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

COP

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 27
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Har du monteret et ratbetjeningsmodul som dette https://www.ebay.co.uk/itm/181243744941 Uden et sådan virker ratbetjening ikke.
Peugeot 207 1,6 Sport CC Stelnr.: xxxxxxxxx34274689

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.498
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Husk på hvis din nye JVC ikke understøtter Phantom power supply til antenneforstærkeren i antennefoden skal du have en tingest som denne:
https://au2tek.dk/shop/1890-antenne-stik-og-adaptere/2314-fakraiso-phantom-antenne-stroemforsyning/


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Christ

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 12
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Ølstykke
Pug407 aut: Dette virker desværre ikke i min bil. Er det noget der kan indstilles i diagbox?

COP: Har bestilt et ratbetjeningsmodul. Har pt. den originale radio i og her åbner menuen ikke ved at trykke de to kontakter ind. Vil det ændre sig når ratbetjeningsmodulet kommer på?

Begge knapper virker. Kan både søge op og ned i frekvenser.

Holt: Tak for tippet. Må have sådan en bestilt

Har set på youtube at der er en ratbettjeningsmenu i diagbox. Nogen der ved om det kan stilles her?

Tak for jeres svar  :)

COP

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 27
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil

COP: Har bestilt et ratbetjeningsmodul. Har pt. den originale radio i og her åbner menuen ikke ved at trykke de to kontakter ind. Vil det ændre sig når ratbetjeningsmodulet kommer på?


Når du bruger den originale radio (RD3 eller RD4) så skal du bruge menu knappen på radioen.
« Senest Redigeret: 29. August 2020, 18:37 af COP »
Peugeot 207 1,6 Sport CC Stelnr.: xxxxxxxxx34274689

Christ

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 12
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Ølstykke
Det er jeg med på, men burde ratbejeningen ikke også fungere?

COP

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 27
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Det er jeg med på, men burde ratbejeningen ikke også fungere?
Det kan jeg faktisk ikke huske om den gjorde inden jeg udskiftede min originale RD4. Jeg brugte altid menu-knappen.
Peugeot 207 1,6 Sport CC Stelnr.: xxxxxxxxx34274689

Christ

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 12
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Ølstykke
Hvad skiftede du den til? Fungerer din nye radio sådan at du kan styre displayet via ratkontakten? Var det bare plug and play efter installation af canbusadaptoren og antenneforstærkeren?

COP

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 27
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Hvad skiftede du den til? Fungerer din nye radio sådan at du kan styre displayet via ratkontakten? Var det bare plug and play efter installation af canbusadaptoren og antenneforstærkeren?
Jeg satte en Pioneer AVIC-Z710DAB i, og nej det var ikke bare plug and play. Der var lidt ledningsarbejde med fast strøm, så unit'en kunne holde indstillinger.
Peugeot 207 1,6 Sport CC Stelnr.: xxxxxxxxx34274689

Christ

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 12
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Ølstykke
Så fik jeg radio, antenneforstærker, canbusadaptor og ratinterfacekabel hjem og nu fungerer tidsindstilling via tune op/ned knapperne. Det er åbenbart programmeret i den modelspecifikke canbus-adaptor, at den skal det, hvilket også er nævnt i den medfølgende manual.  :)

Jeg har nu samme problem som COP, at der mangler en konstant plus et sted, da den taber indstillingerne over tid. Har læst flere steder at der skal byttes rundt på den røde og gule ledning men har læst lige så mange steder at det må man endelig ikke gøre. Hvad gjorde du COP? Hentede du plus i sikringsboksen og hvor satte du det så til?? Er der andre bud?



Christ

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 12
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Ølstykke
Så har jeg fået målt igennem. Der er godt nok tændingsplus på den røde som der skal være og der er konstant plus på den gule ledning INDTIL et lille relæ klikker et sted ved sikringsboksen - så går spændingen fra. Har fundet en blå ledning med konstant spænding men det er næsten den tyndeste ledning i kabelbundtet.
Jeg vil prøve at trække plus fra sikringsboksen til den gule ledning på radioen. der er også en gul leder som løber op i kanbusadaptoren som jo så heller ikke får konstant plus. Det generer åbenbart ikke radioen, så det lader jeg være.

Lyder der rigtigt?

Christ

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 12
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Ølstykke
Så er der hentet konstant plus fra sikringsboksen til den gule ledning fra radioen og alting spiller som det skal. Ur og radio kan nu styres fra ratkontakten :)