Forfatter Emne: Hjælp  (Læst 2246 gange)

Barbaren

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 64
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Hjælp
« Dato: 02. September 2020, 18:04 »
Jeg har skiftet tændrør, og knastsensor.
Men bliver ved med at få den her fejl.
Tandremmen er taktet 3 gange.


Hvad gør jeg.????
Bilen ryger ad helvede til, for at sige det mildt.
Hvis ikke det var fordi det er familiens eneste bil, så var den sgu blevet skrottet.
Alle kan få lort på skjorten.

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 351
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Hjælp
« Svar #1 Dato: 02. September 2020, 21:38 »
Hvilken bil/model?

Er det opstået efter du har skiftet tandrem, siden du har taktet den tre gange?

Anden forhistorik?

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
Sv: Hjælp
« Svar #2 Dato: 03. September 2020, 12:15 »
Nu er du vel sikker på at krumtap sensor også virker.
Der kan jo også være et kabelbrud på kablet til knastsensoren
under parameter måling, der kan du se om krumtap og knast sensor er synkroniseret
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Barbaren

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 64
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Hjælp
« Svar #3 Dato: 04. September 2020, 20:16 »
Nu er du vel sikker på at krumtap sensor også virker.
Der kan jo også være et kabelbrud på kablet til knastsensoren
under parameter måling, der kan du se om krumtap og knast sensor er synkroniseret
Det er en V6 3.0 AUT

Nej det er jeg bestemt ikke, men jeg kan ikke finde den. Jeg har ledt og ledt efter krumtapsensoren. Jeg kan ikke gennemskue systemet på den her, kan det passe at remskiven til generatorremmen er pulserende? Og den skal sidde på en bestemt måde, der er boret et hul halvvejs igennem, skal det vende op eller ned eller højre, venstre.
Alle kan få lort på skjorten.

Barbaren

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 64
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Hjælp
« Svar #4 Dato: 04. September 2020, 22:05 »
Hvilken bil/model?

Er det opstået efter du har skiftet tandrem, siden du har taktet den tre gange?

Anden forhistorik?
Det er en V6 benzin
Har skiftet paraplyer. På de forreste cylindre, fordi den røg lidt og tændrørene var meget sorte. De bagerste tændrør var ganske fine, så den rørte jeg ikke ved. Da jeg jeg satte tandremmen på kørte den virkelig dårlig, så remmen af igen. Det hjalp ikke rigtig på motorgangen. Så skiftede jeg remmen til en ny. Men den kører som en pose Lxxt.
Blev ved med at komme med P1335.
Jeg har snart ikke mere hår tilbage.
Alle kan få lort på skjorten.

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 351
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Hjælp
« Svar #5 Dato: 06. September 2020, 09:04 »
Hvilken bil/model?

Er det opstået efter du har skiftet tandrem, siden du har taktet den tre gange?

Anden forhistorik?
Det er en V6 benzin
Har skiftet paraplyer. På de forreste cylindre, fordi den røg lidt og tændrørene var meget sorte. De bagerste tændrør var ganske fine, så den rørte jeg ikke ved. Da jeg jeg satte tandremmen på kørte den virkelig dårlig, så remmen af igen. Det hjalp ikke rigtig på motorgangen. Så skiftede jeg remmen til en ny. Men den kører som en pose Lxxt.
Blev ved med at komme med P1335.
Jeg har snart ikke mere hår tilbage.

Det med sorte tændrør kan jo skyldes mange andre ting end oliedeflektorer, men det har du måske udelukket inden du adskilte.

Hvordan fik du ventilerne til at hænge i topstykket under udskiftningen?

Det lyder som den er taktet forkert, hvis den kørte fint før du adskilte - eller andet er ikke er samlet korrekt.

Krumtapsensoren - den aftaster på svinghjulet, så du må kigge igen.


Barbaren

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 64
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Hjælp
« Svar #6 Dato: 07. September 2020, 09:18 »
Hvilken bil/model?

Er det opstået efter du har skiftet tandrem, siden du har taktet den tre gange?

Anden forhistorik?
Det er en V6 benzin
Har skiftet paraplyer. På de forreste cylindre, fordi den røg lidt og tændrørene var meget sorte. De bagerste tændrør var ganske fine, så den rørte jeg ikke ved. Da jeg jeg satte tandremmen på kørte den virkelig dårlig, så remmen af igen. Det hjalp ikke rigtig på motorgangen. Så skiftede jeg remmen til en ny. Men den kører som en pose Lxxt.
Blev ved med at komme med P1335.
Jeg har snart ikke mere hår tilbage.

Det med sorte tændrør kan jo skyldes mange andre ting end oliedeflektorer, men det har du måske udelukket inden du adskilte.

Hvordan fik du ventilerne til at hænge i topstykket under udskiftningen?

Det lyder som den er taktet forkert, hvis den kørte fint før du adskilte - eller andet er ikke er samlet korrekt.

Krumtapsensoren - den aftaster på svinghjulet, så du må kigge igen.
Jeg tror jeg har fundet fejlen (det har jeg så troet mange gange) når jeg starter bilen med lampbasonderne i melder den fejl på cylinder 1 og 2. Når jeg fjerner den nederste foran så kører den perfekt. Der er en blokade i udstødningen et eller andet sted.

Med hensyn til paraplyerne, så er det faktisk ret nemt.
Man tager et gammelt tændrør knækker keramiken af og udhuler resten. Svejser en slangekobling på. Så sætter man bare trykluft på. Min kompressor leverer 10bars tryk, det er mere end rigeligt.
Tandremmen er taktet rigtigt. Det er jeg 100% sikker på. Den fejl den kommer med P1335 dækker åbenbart over et hav af forskellige ting. Blandt andet for højt modtryk i katalysator eller udstødning.
Det kan næsten kun være i katten da den kører fint på de tre bagerste cylindre. Bare lidt sjovt at fejlene forsvinder når den nederste lampdasonde fjernes.
Så vidt jeg lige kan se, skal køler af for at kunne komme til de tre møtrikker til katten.
Alle kan få lort på skjorten.