Forfatter Emne: 307 2.0 benzin har brug for en tester  (Læst 1211 gange)

jbc

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Tarm
307 2.0 benzin har brug for en tester
« Dato: 07. Juni 2021, 20:14 »
Har købt en 307 sw 2.0 benzin til en billig pris
den havde ved ankomst som var informeret af sælger lidt fejl, (abs / esp)
opdager så da vi gennemgår bilen, opdager jeg at en dysse lækker en del benzin ud af siden. dog ikke lige det der skræmte mig, da jeg jo nemt kunne skifte denne dysse..
får bilen med hjem og så skiftet til en anden dyse (brugt dyse fra en citron med samme motor :D ) skal så lige ud og teste bilen og når at kører knap 1km og BIP  antipollution fault og så en grim motorlampe samt nødprogram. slukker bilen og starter igen og wupti motorlampe tændt men ingen nødprogram, når lige hjem og igen nødprogram :(

så jeg håber der evt var nogen her inde der evt kan hjælpe med en tester, har kun sådan en fra kinaland til bluetooth og mobil som blev brugt på anden bil..

bor i 6880 Tarm og betaler selvfølgelig gerne for hjælp.

ud over de nævnte fejl er det et utæt flexrør, som skal skiftes men ikke nemt at komme til værkstedet hor jeg kan låne lift med en bil der max tager 1500omdrejninger og hakker og sprutter

håber at hører fra nogle af jeg :D

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.500
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Sv: 307 2.0 benzin har brug for en tester
« Svar #1 Dato: 08. Juni 2021, 06:39 »
Hvor gammel er bilen? I løbet af 2005 skifter 2.0 motoren til en helt ny model, den gamle har et sølvgråt dæksel hen over ventildækslet, den ny har et sort. Jeg har et sæt let brugte Kina dyser til den nye model der kan erhverves til en god pris.
Mit bedste bud er at den nye dyse du har monteret ikke har samme flow som de gamle.
Jeg har også tester hvis du skulle få bilen til at køre til Hejnsvig ved Grindsted.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

jbc

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Tarm
Sv: 307 2.0 benzin har brug for en tester
« Svar #2 Dato: 08. Juni 2021, 10:28 »
Det er umiddelbart den gamle med sølvtråde dæksel.

Burde kunne kører der ned, men ved ikke hvor sundy det er at kører den på nippet til nødprogram hele vejen.

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.500
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Sv: 307 2.0 benzin har brug for en tester
« Svar #3 Dato: 08. Juni 2021, 21:30 »
Jeg er ret sikker på du har monteret en forkert dyse hvis bilen kørte ok inden, samme motortype kan sagtens have andre dyser. Et utæt flexrør kan også skabe problemer, på den gamle motor sidder forreste lambdasonde efter flexrøret, det betyder en utæthed giver falsk måling så motorstyringen ikke kan lave den rette blanding.
Du er velkommen til at komme her, men jeg mener der er ting du skal have fixet inden, og jeg er ret sikker på de dyser jeg har ikke passer til din bil.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

jbc

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Tarm
Sv: 307 2.0 benzin har brug for en tester
« Svar #4 Dato: 09. Juni 2021, 05:09 »
Jeg prøver at smide den gamle dyse i igen, og ser om det så stopper, hvis det ikke hjælper, må jeg have skiftet flexrøret da den er utæt.

Havde ikke tænkt på det som en mulig fejl da både min 206 1,6 og min gamle bil (ford focus mk1)  ikke har haft det som en fejl.
206 har sågar kørt 20km med en stump rør monteret i stedet for udstødning da den lige skulle lappes (føj en larm)

jbc

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Tarm
Sv: 307 2.0 benzin har brug for en tester
« Svar #5 Dato: 10. Juni 2021, 21:25 »
så har jeg skiftet tilbage til den gamle dyse, men bilen laver stadig samme nr.
har nu efter en tur hvor den fik lidt ekstra omdrejninger fundet et hul i flexrøret (nu rimelig stor)    kan det virkelig få den i nødprogram?

jeg har med en elm327 bluetooth omd2 fidus fra kina fundet følgende fejl.   (ved ikke hvor meget man kan stole på dem)

P0410
p0170
p1161
p1160
p1622 (er der kun sjældent)