Hej med Jer
Min 407'er med 9HZ motor og partikelfilter driller mig lidt i hverdagen..
Når jeg starter (koldstart) virker det som om den lige ruller lidt, måske kun kører på 3 cylindre lidt tid eller til man giver den lidt omdrejninger...
Og under kørsel, specielt når den er varm og det er varmt, så hakker den lidt ind i mellem - og ikke kun ved regenerering af partikelfilter.
Andre gange virker den lidt sløv, næsten som om den ikke har turbo..
Den har en enkelt gang under lidt hårdere acceleration tændt motorlampen og skrevet den kendte Anti pollution fault, men den forsvandt igen efter et par dage, uden at gå i "limp home mode" eller lign. Vi taler om at den fik lov til, i gennemvarm tilstand, at trække næsten helt ud i 3 gear..
Den har for nyligt fået olieskift inkl filter, luftfilter samt brændstoffilter. Efter motorlampefejlen fik den en Bell Ad rens i tanken og dernæst en rens via luftindgangen i turboen.. - det hjalp lidt, men kun nogle dage
Min gamle PP2000 tester driller mig lidt, men der var gemt fejl på EGR, noget med manglende signal og fastsiddende - så tænker en ny EGR er nok på plads, men hvordan koder man en ny?
Og kan det tænkes der er problemer med noget vaccumslange til "wastegaten"? Er det i så fald den lille slange der går ud fra denne - og hvor finder man sådan en? Kender man dimension og længde? Mener at have hørt man kan bruge benzinslange?
Den kører til hverdag, sætter ikke fejl i displayet, kører dagligt 2x80 km på motorvej uden for myldretiden. Og der kører den ca 19-20 km/l. Uden synlig røg fra førerpladsen.