Forfatter Emne: Fejl 000  (Læst 1950 gange)

Barbaren

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 64
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Fejl 000
« Dato: 14. Oktober 2020, 09:04 »
Får disse to fejl.


Jeg tænker ny boks.
Men er bsm og bsi ikke i den samme boks.
Jeg har heller ikke koden til nøglen, det er vel et problem, hvis man bytter boks?
Alle kan få lort på skjorten.

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
Sv: Fejl 000
« Svar #1 Dato: 14. Oktober 2020, 12:21 »
har du prøvet at slette fejlen, eller endnu bedre luk og lås bilen
vent 3 min
afmonter plus og minus, og hold dem sammen et sec
vent 3 min
på med plus og minus igen
vent 3 min
slå bilen til tænding
vent 3 min
slå fra tænding og start bilen.
BSI og BSM er ikke sammen enhed, BSM er sikringsboksen ude i motorrummet.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Barbaren

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 64
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Fejl 000
« Svar #2 Dato: 14. Oktober 2020, 13:10 »
har du prøvet at slette fejlen, eller endnu bedre luk og lås bilen
vent 3 min
afmonter plus og minus, og hold dem sammen et sec
vent 3 min
på med plus og minus igen
vent 3 min
slå bilen til tænding
vent 3 min
slå fra tænding og start bilen.
BSI og BSM er ikke sammen enhed, BSM er sikringsboksen ude i motorrummet.
Det hjalp desværre ikke.
Alt virker lige på nær vinduerne, dem skal man ikke prøve at åbne, de kører op og ned efter for godt befindende.
Alle kan få lort på skjorten.

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.251
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
Sv: Fejl 000
« Svar #3 Dato: 14. Oktober 2020, 13:45 »
BSM boksen (sikringsboksen i motorrummet) kan udskiftes UDEN nogen form for kodning. Påvirker heller ikke nøgle/startspærre. ;)
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Barbaren

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 64
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Fejl 000
« Svar #4 Dato: 14. Oktober 2020, 13:48 »
BSM boksen (sikringsboksen i motorrummet) kan udskiftes UDEN nogen form for kodning. Påvirker heller ikke nøgle/startspærre. ;)
Syntes bare ikke jeg bliver en skid klogere af fejlbeskrivelsen.
Det kan jo være hvad som helst.
Alle kan få lort på skjorten.

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.251
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
Sv: Fejl 000
« Svar #5 Dato: 14. Oktober 2020, 13:55 »
Det er en kendt sag, at en BSM godt kan stå af. (sker jævnligt)

Den indeholder ikke KUN sikringer, men også en det print og små relæ`er.

Den er ret nem at skifte. Bare man lige finder fidusen omkring hvordan den er gjort fast i "huset".

Prisen for en ny svinger vist fra 1500 til 2500 kr. Alt efter hvor. ;)
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Barbaren

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 64
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Fejl 000
« Svar #6 Dato: 14. Oktober 2020, 13:56 »
Det er en kendt sag, at en BSM godt kan stå af. (sker jævnligt)

Den indeholder ikke KUN sikringer, men også en det print og små relæ`er.

Den er ret nem at skifte. Bare man lige finder fidusen omkring hvordan den er gjort fast i "huset".

Prisen for en ny svinger vist fra 1500 til 2500 kr. Alt efter hvor. ;)
Okay
Så må vi på hugger besøg.
Alle kan få lort på skjorten.

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.251
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
Sv: Fejl 000
« Svar #7 Dato: 14. Oktober 2020, 14:01 »
Den SKAL have samme nr. som den gamle. (Måske skal den gamle ud, førend at du kan aflæse nr. og type ?)

TIP.. Tag den IKKE fra en ophugget bil uden motorhjelm.. (Fugt)

Du KUNNE jo prøve at tage alle sikringer/stik af, og give dem en gang kontaktrens. (Batteripol af inden) ;) 

Jeg kan ikke sige OM det ER din BSM.. Men BSM og BSI´en "snakker" sammen, frem og tilbage. (BSI´en fejler vist kun sjældent ?)
« Senest Redigeret: 14. Oktober 2020, 14:07 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online