Forfatter Emne: Ingen forbindelse via OBD2  (Læst 1075 gange)

Pedrox

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Sorø
Ingen forbindelse via OBD2
« Dato: 22. Oktober 2020, 18:19 »
Hej

Jeg har netop anskaffet en Peugeot 5008 2014 1,6 HDI.

Den kører super fint og der er ingen lamper der lyser. Nu har jeg en tester "WOW Snooper +", og derfor synes jeg lige den skal køres igennem en komplet test af alle systemer.

Men skuffelsen er stor, da der ikke er forbindelse. Der skal normalt tænde lys i boksen der siiider forbundet til OBD2-stikket, men der sker intet. Sikring 6 er undersøgt.

Hvad kan der være af fejl? :'(
Biltosse siden 1973... Startede med at lege med mine Matchbox biler og har så bare aldrig fundet ud af at stoppe igen.

Jeg har forresten en WOW Snooper+ til at udlæse fejlkoder.

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.500
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Sv: Ingen forbindelse via OBD2
« Svar #1 Dato: 22. Oktober 2020, 19:02 »
Jeg har før set at et af stikbenene ikke var sat helt på plads i stikket, så det kunne glide så langt ud at der ikke var forbindelse til testeren. Hvis det ikke er tilfældet, kan du måle om du har strøm på de rigtige ben, der skulle så vidt jeg husker være tændings+ på ben 1, batteri+ på ben 16 og stel på 4 og 5.
Jeg kan ikke finde noget der bekræfter at der skulle være tændings+ på ben 1, men det var der på de ældre biler


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Pedrox

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Sorø
Sv: Ingen forbindelse via OBD2
« Svar #2 Dato: 22. Oktober 2020, 19:07 »
Jeg gik videre med fejlfinding og du fik ret med løse stikben. Bilen er næsten fejlfri.

Tak for hurtigt svar.
« Senest Redigeret: 22. Oktober 2020, 19:17 af Pedrox »
Biltosse siden 1973... Startede med at lege med mine Matchbox biler og har så bare aldrig fundet ud af at stoppe igen.

Jeg har forresten en WOW Snooper+ til at udlæse fejlkoder.