Forfatter Emne: Værkstedshåndbog til 207  (Læst 1487 gange)

Damm

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Ikast
Værkstedshåndbog til 207
« Dato: 24. November 2020, 17:20 »
Halløj,

Jeg har købt mig en brugt 207'er og som noget af det første, vil jeg gerne have en værkstedshåndbog til den.

Der findes masser af links til steder, hvor man kan købe og downloade værkstedshåndbøger, men jeg er ikke sikker på, at de alle er lige rene i kanten. Så derfor vil jeg høre, om nogen her inde har god erfaring med at købe og donwloade håndbøger på nettet og i så fald hvor? :-)

Mvh
Karsten

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 351
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Værkstedshåndbog til 207
« Svar #1 Dato: 16. December 2020, 18:09 »
Hvor har du da kigget?

Med mindre du vil kaste en mindre formue efter noget originalt for at få en egentlig håndbog, så skal du nok kigge efter noget Haynes eller tilsvarende.

Hvad skal du bruge?

Damm

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Ikast
Sv: Værkstedshåndbog til 207
« Svar #2 Dato: 23. December 2020, 01:08 »
Hvor har du da kigget?

Med mindre du vil kaste en mindre formue efter noget originalt for at få en egentlig håndbog, så skal du nok kigge efter noget Haynes eller tilsvarende.

Hvad skal du bruge?

Jeg vil gerne have hele bogen. Jeg har lånt en Haynes på biblioteket, men synes, at der mangles ret mange ting, så jeg vil prøve at se, om der findes en mere omfattende værkstedshåndbog.

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 351
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Værkstedshåndbog til 207
« Svar #3 Dato: 23. December 2020, 11:04 »
Haynes er mere en gør-det-selv manual, ikke en egentlig værkstedshåndbog. De har taget en bil og adskilt den, men ikke hele bilen. Det er så kombineret med data fra Peugeot.

Det som det virker til at være det du søger findes ikke. End ikke originalt er alt beskrevet i trin-for-trin vejledninger, hvis det er det du søger.
Mange ting forudsætter Peugeot at mekanikeren har kendskab til via sin uddannelse, men f.eks. tilspændingsmomenter oplyses naturligvis.

Analog til Haynes findes der et tysk forlag som også har udgivet en række manualer, men om de fortsat eksisterer ved jeg ikke - og jeg kan
 på stående fod ikke huske hvad de hedder.

Hvad skal du bruge, her og nu? - det kan jo være at der er en venlig sjæl som kan hjælpe dig.