Forfatter Emne: P508 2012 triptæller driller  (Læst 875 gange)

JesperN508

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Århus
P508 2012 triptæller driller
« Dato: 14. August 2021, 11:14 »
Hej Forum.  Har en P508 2012 hvor der er opstået er mærkeligt problem med triptæller.  Triptælleren der vises under total km i display fungerer fint og kan nulstilles med knappen "000"  så vidt så godt.  Men de to andre der kan vælges med den lille drejeknap på rattet er begyndt at irritere.  Normalt har jeg kunne nulstille dem (man nulstiller den der vises ved at trykke på knappen på lyskontant armen på venstre side af ratstammen.  Dette fungerer pludselig ikke længere.  Har forsøgt alle mulige kombinationer af at trykke, dreje, tænding af på etc.. og så pludselig er der alligevel nulstillet - til gengæld er det begge der er nulstillet.  Det startede med at jeg havde kørt triptæller #2 helt ud til 9999 km - så tiltede den og viste permanent at jeg kørte 999 km /l ;-)  Det lykkedes så at nulstille uden at jeg bagefter er sikker på hvordan, og så troede jeg at problemet var løst.  men næh nej - ved tankning i går ( og kun med 880 km på begge tællere var problemet der igen.  Nogen gode råd ?