Forfatter Emne: Udskiftning af kølervingen på PEUGEOT 206 hatchback (2A/C) 1.4 i (75Hk) År 2003  (Læst 1206 gange)

KR

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Valby
Hej

Kan man skifte kølervingen (Blæseren) på PEUGEOT 206 hatchback (2A/C) 1.4 i (75Hk)  År 2003, uden at skulle afmontere køleren + kølervæske eller kofangeren?

Er der et trick I vil dele med mig?


Mvh

den glade Peugeot ejer ;D ;D ;D

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 347
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Tænker at 2003 er det samme som på en 2001....

I så fald; Ja, det kan man, men så vidt jeg husker, er du nødsaget til at løsne køleren, men altså ikke demontere den. Det er lidt pillearbejde mht. ledningsføring, men ellers er det ikke det store i det. Du skal demontere "plastkappen" der dækker over blæseren/fronten.

Søg evt. på Youtube efter det.

KR

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Valby
Tusind tak for svaret :)

Jeg har prøvet Youtube - har dog ikke haft heldet til at finde noget der omhandlede min model :'( :'(

Ha´en god dag.




SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 347
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Ok

Som jeg lige, på stående fod husker det, sidder køleren blot fast med to holdere foroven - med én skrue i hver. Hvis du tager disse holdere af, kan køleren trækkes op af bundbeslagene og kan så rykkes forsigtigt rundt, hvis det bliver nødvendigt.

Du skal dog vare lidt varsom med at yde for megen vold. Tingene har været udsat for mange temperaturudsving og så bliver plast "sprødt" over tid.

KR

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Valby
Takker👌🙏👌🙏