Forfatter Emne: Olieforbrug 1.0 og 1.2 Peugeot 208 Benzin  (Læst 4164 gange)

Virketoften

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
  • Karma: +0/-0
  • Kører Citroen C4 og kone Peugeot 208
    • Vis profil
  • By: Odense
Olieforbrug 1.0 og 1.2 Peugeot 208 Benzin
« Dato: 21. Januar 2022, 10:20 »
Hej
Jeg er ny  dette forum men er indmeldt pga vi vil have en 208 som konebil
Nu ved de fleste efterhånden at 1.0 og 1.2 Benzinmotor  har olieforbrug defekt ... og Peugeot DK skifter dem ved voldsomt olieforbrug hvis de er under 5 år og ikke er serviceret ved Skorstensgård eller andre ikke Peugeotværksteder..
Mit spørgsmål er så
1. Har hørt at efter 2015 er det ikke et problem mere ?
2. Er alle motorer 3 cyl. ?
3. Hvor ser man om bilen er med een af de defekte motorer ? Kan det evt. ses i stelnr ?
Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig inden jeg køber noget jeg fortryder
Venlig Hilsen Ole fra Odense

nhf

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Hørning
Sv: Olieforbrug 1.0 og 1.2 Peugeot 208 Benzin
« Svar #1 Dato: 02. Februar 2022, 08:20 »
Hej

Har selv en Peugeot 208 1.0 årgang 2013, den har lige fået omfattende motorrenovation. Designmæssigt syntes jeg en 208 er en flot bil, teknik set noget skrammel. Gearene er upræcis, den originale katalysatoren er kendt for at flække fordi den er for statisk og motoren er et kapitel for sig selv.
   
Ved en simpel google søgning står det klart, der er mange tekniske problemer med 1.0 og 1.2 motorerne i hvert fald fra årgang 2013 - 2015. FDM har skrevet nogen artikler omkring problemet. Omvendt benytter de, stort set, samme motor i dag, jeg vil da håbe at de har fået styr på problemerne.

Jeg vil IKKE anbefale/vælge en Peugeot 208 igen, jeg vil kigge på alternativer såsom Ford, VW eller Hyundai. Det er bare min mening, der kører helt sikkert nogen rundt i problemfrie Peugeot 208  ::)

Mvh.
NHF