Forfatter Emne: 208 vti 1,0  (Læst 1025 gange)

pera

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: kolding
208 vti 1,0
« Dato: 30. Januar 2022, 12:38 »
Har fået p1336 fejl på 208 fra 2013. Først skrev den p0420 og den fik skiftet katalysator og begge lambda sensor. Dagen efter meldte den motorfejl igen, denne gang p1336. Nu har jeg skifte krumtapssensor, alle tændrør og hætter/spoler. Nulstillet, men efter kort tid kom fejlen igen. Nu er fejlen slettet hos Peugeot og boksen opdateret, men efter 5 dage og ca 150 km er fejlen der igen.
Jeg er blevet lidt rådvild, det nytter jo ikke noget at slette fejlen med tester når den så bare kommer igen.
Er der nogen som har et godt råd ? Eller har prøvet noget ligende ?

Manden23

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Rønne
Sv: 208 vti 1,0
« Svar #1 Dato: 20. Marts 2022, 23:40 »
Hej

Jeg har også haft p1336 fejlkoden. Har skiftet krumtapssensor og knastakselssensor dog uden held. Min bil bruger lidt olie og efter jeg er blevet opmærksom på det, og hele tiden sørger for, at olien står på maks har jeg ikke  oplevet problemet. Ved dog ikke om det er manglende olie der kan udløse fejlen. Jeg oplevede typisk fejlen kom på kold motor ved acceleration. Jeg kører også pænere indtil motoren er driftstemperatur. Nu oplever jeg ikke længere fejlen, selvom jeg ikke ved helt præcist hvad der forårsager den.