Forfatter Emne: Hvor fylder jeg gearkasseolie på !  (Læst 1670 gange)

Dr. Clayton

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Hornbæk
Hvor fylder jeg gearkasseolie på !
« Dato: 07. Marts 2022, 21:32 »
Hej med Jer

Jeg har skiftet bærearm på kærestens Peugeot 2008 (PEUGEOT 2008 Stationcar (CU_) 1.2 VTi Benzin (82 HK, bygget fra 2013)
alt gik fint men fik hevet lidt for meget i drivakselen så gearkasseolien løb ud på gulvet !!  ???

Kan I venligst sige mig hvor jeg fylder frisk olie på ? har fundet aftapnings skruen og så plejer påfyldning at side et stykke oppe, men der sidder en bolt (27mm) som ligner noget som holder et eller andet....

Hilsen Morten

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Hvor fylder jeg gearkasseolie på !
« Svar #1 Dato: 07. Marts 2022, 22:46 »
Der er nok ingen påfyldnings prop. Dem jeg har fyldt havde ingen - så det er aftapning af det hele, og så den korrekte mængde på gennem udluftningen (406/407) En plast prop på toppen af kassen - Med mindre man sjusser sig til hvor meget der er løbet ud og så sjusser det tilbage i kassen (Hvilket jeg naturligvis aldrig kunne finde på  ;D ;D)
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

Dr. Clayton

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Hornbæk
Sv: Hvor fylder jeg gearkasseolie på !
« Svar #2 Dato: 08. Marts 2022, 08:53 »
Tak  :)

Det hele er løbet ud, men kan lige åben for aftapnings skruen og tappe det sidste ud, og så fylde den rigtigt mængde på igennem udluftning proppen.

Hvor finder jeg hvor meget den skal have på ?  :)

Hilsen Morten

Dr. Clayton

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Hornbæk
Sv: Hvor fylder jeg gearkasseolie på !
« Svar #3 Dato: 08. Marts 2022, 16:01 »
Troede I var experter 😃

Har fundet ud af det, tak til Peugeot Rødovre 😉

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Hvor fylder jeg gearkasseolie på !
« Svar #4 Dato: 08. Marts 2022, 20:24 »
Vi er eksperter- Måske nogle enkelte her uden doktorgrad. Men må nok skuffe dig ved at sige: At et forum som dette, jo er baseret på gensidig hjælp, og at man da formodes at lave en lille smule fodarbejde selv (Har hørt om noget der hedder "GÅKKEL" eller sådan noget). Først at melde sig ind når man har problemerne, og efterfølgende forvente at medlemmerne står i kø for at besvare dine spørgsmål her og nu, og så til sidst håne forummet når det ikke går hurtigt nok. Det synes jeg er dårlig stil. Jeg mener jeg besvarede dit første spørgsmål efter bedste viden, og forstår så også at du kunne bruge det jeg skrev. Dette forventer jeg da ingen tak for. Men hvis man selv vil lave sin bil, er et sted som dette faktisk et nyttigt sted at lære om det (Og jeg har da så også lært dig noget). Men med din attitude skal du nok ikke forvente så meget velvilje, efter tre indlæg hvor af de to er negative.  :)
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

John Høj

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 134
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Idestrup
Sv: Hvor fylder jeg gearkasseolie på !
« Svar #5 Dato: 08. Marts 2022, 21:02 »
Måske skulle du så spørge hos Peugeot i Rødovre fremover, hvis du får problemer med din bil.  :-\
Peugeot 107 årgang 2013
Citröen C4 1,6 e-hdi årgang 2011

Dr. Clayton

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Hornbæk
Sv: Hvor fylder jeg gearkasseolie på !
« Svar #6 Dato: 14. Marts 2022, 14:06 »
Ro på, det var sq da gas derfor en  ;) jeg SKULLE have bilen til syn