Forfatter Emne: Krægningsstabisator skiftet 2 gange - med 2 års mellemrum  (Læst 714 gange)

Suggie

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Horsens
Jeg har en Peugeot 208, model 2014.

Jeg havde den, igen, på værksted da den begyndte at knirke. Værkstedet sagde det var bilens krægnlngsstabalisator der skulle skiftes. Det er så kun 2 år siden den sidst blev skriftet. (Mener det kostede 5500kr) Andre der har oplevet det samme ? (Bilen har kørt Max 10.000 km, imellemtiden, da jeg er førtidspensionist og går Hjemme).

Bilen har nu kørt ca 120.000 km,

I 2018, fik bilen der udover skiftet:
Ny motor (på garanti): 35.000kr (fdm sag)
Kodning af gl BSI boks: 350kr
BSI boks udskiftet: 6.300kr
Fejlsøgning på batteri: 250kr
Bagpotte og kilerem: 2.200kr

Det var lige de regninger jeg kunne finde.
Jeg har overholdt alle service.

Christian Jensen - Webmaster

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Indlæg: 153
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
    • Peugeot Club Danmark
  • By: Ølstykke
Sv: Krægningsstabisator skiftet 2 gange - med 2 års mellemrum
« Svar #1 Dato: 05. Juni 2022, 11:34 »
Hej

Normalt er det de gummi beslag krængnings stabilisatoren sidder i der knirker. Det kan man normalt smørre sig ud af. Det er kun hvis gummiet er helt færdig det skal skiftes og det bliver det ikke efter 2 år.

De skal bare lige løsnes og have noget fedt. Det ville jeg bede dem om først. Det tager næsten ingen tid at gøre, så start med det inden du begiver dig ud i en ny.

Men knirken kan komme fra mange steder på sådan en bagbro, så måske det er noget helt andet?

Prøv evt. et andet værksted hvis du er utilfreds med det du har brugt her.

Mvh.
Christian

Sendt fra min SM-G998B med Tapatalk