Forfatter Emne: ...og så fik jeg pludselig en halv tank "foræret"!  (Læst 1143 gange)

Mr. Generation

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: KORSØR
...og så fik jeg pludselig en halv tank "foræret"!
« Dato: 05. Juli 2022, 14:41 »
Kære klubmedlemmer.

Lad mig sige det, som det er... Jeg har ikke meget forstand på det maskinelle i biler, hvorfor jeg har et - måske - banalt spørgsmål!

I starten af maj i år (2022) købte jeg en Peugeot 206+ Generation fra 2012. Én - i mine øjne - skøn og flot bil, som har de små skavanker en brugt bil nu har!
Men for ca. en måned siden, så begyndte dieselmåleren at opføre sig "underligt"! Med en fuld tank, så viste den først en 3/4 tank og gik så nedad til en halv tank trin for trin - og det til trods af, at jeg havde fyldt diesel til det maksimale (så det næste flød ud af tankdækslet).
Jeg tænkte så: "OK... Den er nok defekt og trænger til en udskiftning". Jeg tjekkede priser, så en lille film på Youtube om lige præcis dette emne (og endda med samme model) og var "lige ved", at sætte kursen mod T. Hansen. I dag tjekkede jeg så måleren igen (på instrumentbrættet) og kunne ikke se den på samme plads som tidligere. Nu var den helt i top og altså i - formoder jeg - orden igen!

Hvad er sket? For 1½ måned siden (da måleren fungerede normalt...) kom jeg injektor rens i tanken. Rette mængde injector rens til mængden af diesel. Kan injector rens væsken have nogen inflydelse på dieselmåleren i tanken?

Venligst Mr. Generation.
« Senest Redigeret: 05. Juli 2022, 14:57 af Mr. Generation »