Forfatter Emne: 508 med JBL  (Læst 1019 gange)

KlausBJ

• Newbie
  • *
    • Vis profil
  • By: Greve
508 med JBL
« Dato: 08. November 2023, 20:10 »
Min 508 2.2 HDi fra 2011 med JBL vil ikke sige noget i højttalerne.

Jeg har en Android-radio monteret, som har virket tidligere, men JBL forstærkeren er ret besværlig at have med at gøre. Så vidt jeg har kunnet læse mig til, nægter den at gøre noget som helst, hvis der er dårlig forbindelse til bare én af de 10 højttalere.

Den har ofte drillet, men jeg har hidtil kunnet få den til at virke igen ved at rokke med de 2 store multistik, som går ind i forstærkeren omme i bagagerummet. Det fungerer ikke længere. Jeg har haft den på et autoriseret Peugeot værksted og de opgav at finde ud af det. Beskeden var, at hvis de skulle kunne fejlsøge på det, skulle jeg montere den originale radio igen.

Jeg overvejer, om det virkelig er bøvlet værd at montere den, bare fordi de så _måske_ kan finde fejlen og få liv i den igen. Især fordi jeg efter 5 år med periodiske fejl på forstærkeren ikke har meget tillid til, at det vil blive ved med at virke.

Jeg overvejer kraftigt, om man bare skal bruge radioens indbyggede forstærker og glemme alt om JBL'en, men det kræver noget info, som jeg ikke pt. ligger inde med.

Er der nogen, som kan skaffe mig et diagram over, hvilke forbindelser der er hvad, i de 3 multistik til forstærkeren (blå, hvid, og sort)? Er forbindelserne lavet på samme måde i en 508 uden JBL, og så med en simpel samler der, hvor min JBL forstærker sidder, eller er ledningsnettet helt anderledes?
Peugeot 508 GT (2.2 HDi) 2011
Peugeot 307 CC 2.0 HDi 2008