Forfatter Emne: Peugeot 308SW 1,6 Blue E-hdi 120 Hk - Mistet motorkraft  (Læst 1226 gange)

Anden1980

• Newbie
  • *
    • Vis profil
  • By: Hobro
Hej Peugeot forum
Jeg har brug for hjælp til min bil. For ca. 2 uger siden mistede den alt kraft på vej hjem fra byen. Der er ingen mærkelige lyde fra den, men der er ingen træk/power og den kan ikke komme over 2500-2800 omdr.

Bilen har nu været forbi den lokale mekaniker to gange. Jeg har brugt den samme mekaniker de sidste 15 år og de har altid kunne fikse de fejl der har været, men ikke denne gang.

Når de sætter computeren på, så melder den om en fejl på en sensor Blæser modstand til køleventilatoren. Jeg tænker fint det forklarer hvorfor der er problemer, da motoren vel går ind og begrænser sig, hvis ikke blæseren kører rundt?

Denne blev skiftet i sidste uge og mekanikeren kørte en tur og testede med computeren, hvor fejlen var væk. Jeg kørte glad derfra, men på vej hjem (op af bakke) opstod præcis samme fejl igen.

Omkring mekanikeren igen, som desværre har haft meget travlt, hvorfor de først har haft tid til at se på den i dag. Der bliver lavet fejludlæsning og han ringer til mig med røde ører, da fejlen stadig er der og han har skiftet den forkerte sensor. Han har fikset det i dag og jeg kører igen glad derfra, blot for at konstatere at fejlen opstår igen efter 10 minutters kørsel og igen da jeg kører op af bakke.

Nogen der kender til lignende fejl, for har ikke meget mod på at køre til min egen mekaniker igen, uden måske at kunne sige hvad han præcis skal fokusere på. Nu har han haft to chancer og de er lagt ned af arbejde.

Håber nogen kan hjælpe mig.

Anden1980

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: Peugeot 308SW 1,6 Blue E-hdi 120 Hk - Mistet motorkraft
« Svar #1 Dato: 09. Marts 2024, 14:16 »
 Slet ingen ideer  :-[

Update: Bilen har holdt stille i 24 timer og da jeg starter den virker den ikke.

Jeg kører 40 minutter er hjemme og slukker bilen. 5 min efter tænder jeg og så virker den igen.

Jeg kører 5 min og slukker, for at tænde kort efter og nu virker den ikke igen. Så det er noget periodisk hvor den pludselig virker og så ikke igen.

Ny update: Bil holder pt. ved mekanikeren, som er vendt tilbage. Seneste melding går på at fejlen skyldes at der skal skiftes til en OEM reservedel fra Peugeot, så nu forsøger de at få fat i en original sensor fra Peugeot og så er den forhåbentligt kørende igen. Min mekaniker har haft trukket på et par livliner og fandt til sidst en der havde oplevet præcis samme problem, så nu krydser jeg fingre for at fejlen løses   ::)
« Senest Redigeret: 11. Marts 2024, 11:53 af Anden1980 »

Anden1980

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: Peugeot 308SW 1,6 Blue E-hdi 120 Hk - Mistet motorkraft
« Svar #2 Dato: 13. Marts 2024, 23:14 »
Endnu en opdatering.

Så er der kommet original oem sensor i. Tog en lang tur i bilen, hvor vi var inde og spise. Da vi kørte fra spisestedet var den gal igen.

Har været ude og køre en tur her til aften hvor den virkede igen :'(

Alle råd påskønnes!!!