Forfatter Emne: 406 v6 motorlamp lyser  (Læst 292 gange)

jonas 406v6

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Randers sø
406 v6 motorlamp lyser
« Dato: 07. September 2024, 17:21 »
Hej med jer alle peugeot mennekser. Jeg står med en peugeot 406 v6 fra 2002 som har en motorfejl. Jeg har nu haft den på nogle forskellige tester, Men de viser alle sammen forskellige fejlkoder. Så nu ville jeg hører om der er nogle med en pp2000 tester her i østjylland og meget gerne tæt på Randers. Så jeg kan finde ud af hvad fejlen endeligt er. Fordi noglegang kan bilen faktiske gå i nødprogram og ikke tag gassen eller trække sig selv og er ved at død. i morges da jeg lige skulle bruge den. Kunne den næsten ikke starte, jeg fik den så igang men den gik slet ikke på alle cylinder og kunne slet ikke holde sig selv igang og alle lamper lyster. Efter 2 timer, hvor den bare har stået. Ja så var alt fint igen. Så er nødtil at få en peugeot tester på bilen nu og finde ud af hvad fejlen er. Håber på at nogle ville hjælpe  :-\

John Høj

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Idestrup
Sv: 406 v6 motorlamp lyser
« Svar #1 Dato: 07. September 2024, 19:26 »
Lyder som om at din bil trænger til lidt værkstedstid. Afsted med den til et værksted som har en god tester før du begynder at skifte stumper, som div testere syntes at skulle være en god ide. I visse tilfælde kan er Peugeot-værksted være det mest fornuftige at benytte sig af.
Peugeot 107 årgang 2013
Citröen C4 1,6 e-hdi årgang 2011

jonas 406v6

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Randers sø
Sv: 406 v6 motorlamp lyser
« Svar #2 Dato: 09. September 2024, 18:33 »
Ja det gør den, men havde lidt håbet på at nogle havde en pp2000 tester som man kunne smække på bilen. Få hvis jeg skal til og ud til et peugeot værksted så koster det en formue. Bare for at smide en tester på

John Høj

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Idestrup
Sv: 406 v6 motorlamp lyser
« Svar #3 Dato: 09. September 2024, 20:56 »
Formue, tjaa det er som man tager det. Prisen for at få udlæst /slettet fejl på et værksted ligger normalt på ca 500kr. Det er vel ikke så stor en udgift, når det er professionelle som laver opgaven.
Peugeot 107 årgang 2013
Citröen C4 1,6 e-hdi årgang 2011

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: 406 v6 motorlamp lyser
« Svar #4 Dato: 10. September 2024, 07:54 »
Der er også andre danske forum med franske biler, hvis ikke der dukker en venlig sjæl op herinde med en tester.

Jeg vil dog anbefale dig, at købe din egen, hvis du vil fortsætte med at reparere selv, så er du uafhængig af andre. Prøv f.eks. at finde din egen Diagbox tester hos Lifafa, men de fås også i hobetal på f.eks. Ebay.
BLot som eksempel: https://lifafadenmark.com/products/full-chip-rev-c-lexia-3-diagnostic-interface-for-citroen-peugeot-diagbox-9-150

Hold tungen lige i munden under installation. Det har givet hovedbrug for mange gennem tiden.

En tester er ikke sådan indrettet, at du kan udlæse en facit- eller komponentliste som du så blot lægger i kurv efter. Det er en analyseværktøj, der dels kan vise dig specifikke lagrede fejl samt live data. Det kan lede dig i den rette retning, men ofte i flere, så selve fejlsøgninngen og verifikation af en given komponent, der har fejlet, ligger ofte uden for testerens arbejdsområde. Der kan jo f.eks. være et ledningsbrud et sted.

Jeg håber, at du finder en løsning snart - det lyder til, at bilen kommer til at holde helt stille, hvis ikke du får taget hånd om problemet.

jonas 406v6

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Randers sø
Sv: 406 v6 motorlamp lyser
« Svar #5 Dato: 13. September 2024, 15:56 »
Der er også andre danske forum med franske biler, hvis ikke der dukker en venlig sjæl op herinde med en tester.

Jeg vil dog anbefale dig, at købe din egen, hvis du vil fortsætte med at reparere selv, så er du uafhængig af andre. Prøv f.eks. at finde din egen Diagbox tester hos Lifafa, men de fås også i hobetal på f.eks. Ebay.
BLot som eksempel: https://lifafadenmark.com/products/full-chip-rev-c-lexia-3-diagnostic-interface-for-citroen-peugeot-diagbox-9-150

Hold tungen lige i munden under installation. Det har givet hovedbrug for mange gennem tiden.

En tester er ikke sådan indrettet, at du kan udlæse en facit- eller komponentliste som du så blot lægger i kurv efter. Det er en analyseværktøj, der dels kan vise dig specifikke lagrede fejl samt live data. Det kan lede dig i den rette retning, men ofte i flere, så selve fejlsøgninngen og verifikation af en given komponent, der har fejlet, ligger ofte uden for testerens arbejdsområde. Der kan jo f.eks. være et ledningsbrud et sted.

Jeg håber, at du finder en løsning snart - det lyder til, at bilen kommer til at holde helt stille, hvis ikke du får taget hånd om problemet.

Jamen jeg har nemlige en pp2000 tester 9.150. Men mit problem er at jeg ikke kan bruge pp2000 på den, da den skriver at der er fejl i programmet. Så jeg håbede nemlige lidt at nogle så havde en tester her inde