Forfatter Emne: Peugeot 208 årgang 2021  (Læst 272 gange)

Holte

• Newbie
  • *
    • Vis profil
  • By: Holte
Peugeot 208 årgang 2021
« Dato: 07. November 2024, 16:22 »
Min bil har problemer med at låse op. Det virker til at nøglen ikke bliver registeret. Nøgle batteriet er udskiftet uden effekt.

Jeg fandt ud af ved et tilfælde at tage i bagsmækkens greb to gange hvorved dørene så låser op.

Nu har jeg været på værksted ( autoriseret P forhandler) for at få det fixet. Desværre lød meldingen at det er et kendt problem og Peugeot i Frankrig arbejdede på en opdatering, der kunne løse problemet. Der kunne ikke gives nogen tidshorisont.

Desværre er min lidt pudsige løsning med at tage i bagsmækkens greb blevet upålidelig og virker ikke altid. Jeg har forsøgt at bruge den integrerede nøgle i dørlåsen. Det får døren til at låse op (minus bagklappen). Men når jeg så lukker døren, låser bilen og jeg kan derfor ikke starte den.

Hvis jeg lader døren stå åben har jeg fundet ud af at den kan starte.

Jeg oplever også at den ikke kan registrere nøglen ved standsning af bilen. I displayet står der jeg skal trykke et langt tryk for at standse bilen, hvilket også virker.

Jeg har forsøgt at Google mig frem til om det er et typisk problem for bilen, men er ikke rigtig stødt på noget.

Er der andre der ligge inde med mere viden eller erfaringer der kan hjælpe mig?

SR

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: Peugeot 208 årgang 2021
« Svar #1 Dato: 09. November 2024, 00:10 »
Prøv at bruge i AI og læg din tråd ind i f.eks. ChatGPT og bed den om at søge på nettet efter løsninger og andres erfaringer - bed om links. Der kommer måske noget brugbart frem.

Holte

• Newbie
  • *
    • Vis profil
  • By: Holte
Sv: Peugeot 208 årgang 2021
« Svar #2 Dato: 10. November 2024, 11:20 »
God ide!????