Hej alle!
Jeg søger lidt hjælp eller mulige råd.
Ikke sikker på om det er det rette sted at skrive så på forhånd, undskyld.
Jeg har en peugeot 207 1.6 thp 156, årgang 2010 har kørt 140k km
For en måneds tid siden begyndte bilen at gå i limp mode, som jeg har fundet ud af det heder
Og moter lampen tændte. Først var det system polution fault..
Fik læst fejl koden ud, skiftet speeder pedal og alt kørte godt igen.
2 dage sener kom den så med Engine management system fault og gik i limp mode.
Fik her skiftet til orginal blow off ventil, da der ikke sad en orginal på og den sagde noget med 'to rich fuel mixtuer/airflow' og fik læst fejl koden ud, igen problemer og kørte godt igen.
2dage sener.. kom det igen med samme fejl. Fik renset indsugning (tror jeg nok det var)
Da min mekaniker kunne se at nogle af de fejl koder den kom med tydet på for meget sod eller tilstopning i blokken/motoren?
Jeg har efter hånden smidt en pæn sjat penge efter problemet og står nu og skal betale godt 10.000kr for at få det renset.. hvis det altså er det der problemet?
Jeg er ikke mekaniker og har ikke voldsomt meget forstand på biler. Har læst en del om disse fejl koder men virker lidt som en jungle af muligheder for fejlen.
Spørgsmålet er nok mest om DET kan være sod/tilstopning i 'blokken' som mekanikeren siger som melder fejlen?
Bilen fejler ellers ikke noget, fin stand og køre pisse godt.. når problemet ikke er der.
Der går Ca. 2dage hvergang jeg får udkast fejl koden så kommer den igen og går limp mode.
Bonus info: første gang jeg mærkede den gik limp mode, gjorde den det i måske 2-10min afgangen for den skiftet lidt mellem normal kørsel og limp mode også tændte motor lampen og den blev i limp mode til fejlkoden blev læst ud. Efter at indsugning blev renset, har limp mode ikke været lige så slem men stadig ikke godt..
Her hvad mekanikeren har lavet og skrevet:
Motor fejl - fejl udlæst - p2178, P2191, P0172 og P0132
Tænderør taget op og ventiler kigget efter, var meget sodet -
indsugnings rens med kemikalier udført. der skal nok mere til.
Stik købt hjem og skiftet som var brændt.
Ventil på turbo skiftet.
Vand påfyldt.
Fejl på blandings forhold - lamdasonde regulere ikke ordenligt.
Lamdasonde testet og skiftet.
Trækker ikke ordenligt - fejl læst ud - fejl på speeder pedal.
Speeder pedal skiftet.