Det er interessant, at du skal give gas for at den ikke skal gå i fejl - ved koldstart.
Det tyder på, at den har brug for mere luft - ergo, kunne det indikere, at den får for meget benzin, relativt.
Det kan faktisk godt give mening - du har måske en benzindyse som hænger lidt, periodisk(?) - men fejlen kommer sammen med ESP, hmmmm.
Du kan demontere dysen, åbne den/aktivere med et batteri og så køre dyserens igennem med en spray - eller udskifte dysen.
Eller du kan gøre som man bør gøre - fejlsøge... Der kan du finde videoer om test af dyser mv. på Youtube, nogle af de kanaler jeg har henvist til, har flere af den slags. DiagnoseDan kunne også være en kilde i den henseende.
Benzin er jo ret brændbart

så når du arbejder med dyser, skal du tænke dig godt om, så ikke du får futtet bilen af.
- tag hele dysebroen op og sætte tryk på, evt. lad dyserne sprøjte ind i nogle gennemsigtige plastflasker, hvis du kan få det arrangeret - men pas nu på med brandfaren.
En benzindyse koster velsagtens nær det samme som en værkstedstime, så måske det kunne være en mulighed at skifte én dyse... selv om reservedelskanonen dermed blot er sat til affyring - frem for fejlsøgning.
Husk at cylinder nr. 1 altid ligger længst væk fra svinghjulet - undtagen på franske biler, hvor det er omvendt

Jeg tænker ikke, at du har adgang til oscilloskop, men ellers kunne det være interessant om den mister signal til dysen, når den begynder på udsættere - både manglende benzin og luft kan give tændingsudsættere.