Nu ved jeg jo godt at det værste man kan gøre, er at kritisere folks bil (specielt mænd !)
Og jeg ved også der er mange der er godt tilfredse med deres 406 og måske også deres 307 (gud ved af hvilken grund).
Jeg ved også at en 406 ikke kan samenlignes med en 307,... og dog.
Har de ikke samme upålidelige elektronik til fælles (i øvrigt sammen med citroën) og har de ikke samme drivlinie ?
Jeg arbejder til dagligt med biler, og godt nok mest med lastvogne, så jeg mener jeg har en ikke helt novice baggrund når jeg udtaler mig om dette.
Pudsigt nok er der ikke ret mange fagfolk der råder folk til at købe peugeot, og jeg skulle selfølgelig have ladet være, men jeg kunne på det tidspunkt godt bruge de 7 sæder, og ville have så ny en bil at jeg ikke skulle bruge den sparsomme fritid på at lave bil. Jeg er i midlertid blevet klogere.
Jeg ér godt klar over, at man som mekaniker har et lidt anderledes forhold til driftudgifterne ved at have bil end så mange andre.
Bilen har kørt 120.000 km på 3 år.
Når jeg regner udgifter til service, reparation (hvis alt var lavet hos peugeot) afskrivning og brændstofforbrug sammen giver det en udgift på ca 256.500 kr. eksl. ejerafgift og forsikring !
Brændstof (120.00/14x8) 68500,-
Service ca. 13000,-
reparationer ca 35000,-
afskrivning ca. 140000,-
Så er der selfølgelig mange der siger, "så skil dig dog af med den" hvilket jeg nok også vil gøre. Men jeg er da stadig ærgelig over at have købt så ny en bil, for så at finde ud af at jeg er blevet taget dyrt ved næsen.
Til de af jer der er glade for jeres peugeot, kan jeg da kun glæde mig med jer. Jeg deler blot ud af mine dyre købte erfaringer. Og når nu der er en der spørger til det får han svar !
Fortsat held og lykke med jeres Peugeot.