Forfatter Emne: Problemer med min radio i min Peugeot 107  (Læst 622 gange)

Lillesmoelf

• Newbie
  • *
    • Vis profil
  • By: Maribo
Problemer med min radio i min Peugeot 107
« Dato: 30. December 2025, 22:31 »
Hej jeg kunne godt bruge lidt hjælp

Her i dag skulle jeg skifte standart anlægget i min Peugeot 107 fra 2014 og der troet jeg at jeg var smart med at man bare kunne skifte de 2 iso stik ud fra det gamle anlæg over i det nye men nej når jeg drejer nøglen så får anlægget strøm og vi kan sætte det op men når jeg slukker igen så nulstiller anlægget og næste gang jeg drejer nøglen så er anlægget nulstillet jeg har læst mig lidt til at at den mangler den konstante 12 volt og syntes ikke jeg kan se den gule ledning med  konstant 12 volt jeg har også læst at man kan købe et færdig stik men kræver det et universal iso stik for at man kan skifte sin radio  ps jeg er lidt ny men min Peugeot 107 så alle svar er velkommen

John Høj

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Idestrup
Sv: Problemer med min radio i min Peugeot 107
« Svar #1 Dato: 31. December 2025, 08:37 »
Prøv at kigge på ledningsdiagram på bilen, og så diagrammet på radioen. Så vil du sandsynligvis opdage at du bare skal bytte om på to ledninger for at få det til at fungere.
Peugeot 107 årgang 2013
Citröen C4 1,6 e-hdi årgang 2011

Lillesmoelf

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 31. December 2025, 13:24 »
Prøv at kigge på ledningsdiagram på bilen, og så diagrammet på radioen. Så vil du sandsynligvis opdage at du bare skal bytte om på to ledninger for at få det til at fungere.

Tak for svar :-)
Har kigget på ledingsnettet men syntes ikke de ligner det jeg har fundet frem men må kigge en gang til Tak for svar

John Høj

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 31. December 2025, 15:06 »
Den konstante + ledning bør du let kunne finde med en polsøger, og uden at der er tænding på bilen. Den anden kan du finde, med polsøger, når tændingen er sat til.
Peugeot 107 årgang 2013

Lillesmoelf

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 01. Januar 2026, 23:20 »
Den havde jeg ikke lige tænkt over men ja det er selvfølgelig rigtig Tak :-) men kan jeg bare lave plug and play med de stik direkte fra bilen eller skal jeg havde en iso adapter for nu har jeg set lidt video og syntes at de gør mig lidt forvirret for der er mange der skriver at man skal havde en iso adapter er det korrekt eller ej på forhånd tak for hjælpen til en nybegynder

John Høj

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 02. Januar 2026, 08:14 »
En ISO-adapter burde kunne klare problemet da ombytningen af ledningerne burde være lavet på disse.
Peugeot 107 årgang 2013

Lillesmoelf

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 02. Januar 2026, 16:37 »
Hej John

det med iso universal stikket det gjore det det skulle nu virker det hele med at den husker sin memory jeg siger tusind tak for hjælpen til en nybegynder