Forfatter Emne: 406 klimaanlæg driller  (Læst 2583 gange)

BrianH

  • Gæst
406 klimaanlæg driller
« Dato: 29. April 2007, 19:51 »
Hej alle.

Jeg har en pug 406 2.0 ST 2001, som driller med klimaanlægget.

Hvis kabine temperaturen f.eks. er 26, klimaanlæg er sat til 21 og ude temperaturen er 17, så køre blæseren på laveste hastighed. Selvom kabine temperaturen stiger øges blæserhastigheden ikke.

Jeg har så lagt mærke til, at hvis ude temperaturen er 21 eller derover, så kan den godt skrue op for blæserhastigheden.

Kan det være rigtigt, at det er ude temperaturen, i dette tilfælde ved grænsen 21 eller over, der bestemmer om blæseren skal skrue op eller ned for hastigheden?
Bør reguleringen af kabine temperaturen ikke være uafhængig af ude temperaturen og så bring temperaturen i kabinen til det jeg har indstillet?

Jeg har spurgt 2 pug værksteder om problemet og de er kommet med vidt forskellige svar og forklaringer. Jeg har også spurgt Ketner, men de kunne ikke få kontakt via multistikket til klimaanlægget. Så intet brugbart derfra.
Føleren i loftet er blevet skiftet af pug værksted.

Håber at jeg har forklaret problemet godt nok ellers prøver jeg at uddybe.

Hilsen
BrianH

BrianH

  • Gæst
RE: 406 klimaanlæg driller
« Svar #1 Dato: 30. April 2007, 13:23 »
Slet ingen bud på hvad der kan være galt?

Kan ikke forestille mig at Peugoet har lavet et klima anlæg der skal fungere på denne måde. 90% af tiden styre jeg det manuelt.

Brian

Charles

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 22
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 klimaanlæg driller
« Svar #2 Dato: 05. Juni 2007, 09:51 »
Du kunne evt. starte med at lukke eller dreje de miderste defroster, så den kolde/varme luft fra dem ikke rammer føleren, som sidder lige bag spejlet...

Hilsen

Charles

Citér
BrianH skrev:
Slet ingen bud på hvad der kan være galt?

Kan ikke forestille mig at Peugoet har lavet et klima anlæg der skal fungere på denne måde. 90% af tiden styre jeg det manuelt.

Brian

BrianH

  • Gæst
RE: 406 klimaanlæg driller
« Svar #3 Dato: 01. Juli 2007, 09:15 »
Den med at lukker for blæserne i midtkonsol, er ikke en brugbar løsning. Hvis de ikke måtte åbnes i en bil med klimaanlæg, ja så var de nok ikke monteret. En test viser da også at det intet resultat giver.

Mere bedrøver er det, at jeg har haft kontakt til Peugeots tekniske afdeling pr. mail. Ud over at deres svartid var tæt på 30 dage, var svaret fra dem, at de ikke kunne svare på mit problem ej heller om det var et halv automatisk klimaanlæg der var smidt i bilen fra fabrikken.
De henviste til at jeg skulle søge et værksted.

Da jeg har haft gang i 2 værksteder (inden jeg skrev til teknisk afd.), som havde hver deres søforklaring om hvordan et klimaanlæg virker og da selveste Peugeot ikke ved noget om klimaanlæg i deres biler, ja så står det skidt til.

Så enden på det hele er, at jeg ejer en bil som ingen ved noget om.
Derfor bliver det ikke en Peugeot næste gang bilen skal skiftes.

God sommer

BrianH

michaelsjepsen

  • Gæst
RE: 406 klimaanlæg driller
« Svar #4 Dato: 01. Juli 2007, 12:31 »
prøv på www.hi-speed.dk

Charles

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 22
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 klimaanlæg driller
« Svar #5 Dato: 17. Februar 2008, 20:10 »
Her om vinteren skruer min 406 heller ikke op for blæseren for at give varme, men så trykker jeg bare lidt på + knappen, det tar 1 sek. fed vogn, jeg nyder hver en tur jeg køre, med varme i læder sæderne, regnsensor og 160 hk og den køre længere på literen en min gamle 1,8 Mondeo som der ikke var aircon i, slap af og nyd livet menneske, den perfekte bil bliver aldrig opfundet, men øj hvor er den tæt på;-)