Forfatter Emne: Vedr ABS bremse kontrollampe  (Læst 2520 gange)

max

• Gæst
Vedr ABS bremse kontrollampe
« Dato: 05. Maj 2007, 23:54 »
Den er begyndt at lyse konstant i min Peugeot 306 1,6 1998 stationcar. Og nu virker bremserne bestemt, den kan blokke på alle 4. Alle sikringer er intakte (både ude og inde), relæer sidder som de skal og der er masser af væske i beholderen.

Nogle siger at det er en hjulsensor der er defekt.

Hvordan kan man teste den?

Andre påstår at den muligvis bare er beskidt, eller der mangler en stelforbindelse.

Jeg hører til gør-det-selv-folket, der gerne ville bruge flere timer, og derved slippe for at konsultere et Peugeot værksted, da det har vist sig at være temmelig pebret.

Så er der nogen der har nogle bud til hvordan jeg griber det an?

JR Peu406geot

• Gæst
RE: Vedr ABS bremse kontrollampe
« Svar #1 Dato: 06. Maj 2007, 10:21 »
Jeg har set, godt nok ikke på peugeot, men på andre mærker, at tandkrandsen som sensoren sidder og kigger på er rustne, ja i nogle tilfælde så meget, at de ikke var runde mere og afstanden til sensoren var så for stor på nogle steder, men ved ikke om det kan ske på en 306`er ?

spørg peugeot om de kan måle helt specifikt hvilken sensor det er, der ikke virker, ved man på en polo bare kan se det er en sensor, men ikke hvilken, men måske det er lavet lidt smartere på en peugeot ?
« Senest Redigeret: 06. Maj 2007, 10:22 af JR Peu406geot »

Jakob P

• Full Member
    • Vis profil
RE: Vedr ABS bremse kontrollampe
« Svar #2 Dato: 06. Maj 2007, 10:45 »
Prøv at kravle ned under bilen så er det hurtigt at tjekke om både tandkransen er hel og iorden eller om der sidder noget skidt foran sensoren. Hvis ikke så er der ingen uden om peugeot og en fejludlæsning så kan de fortælle dig hvilken sensor det er galt med :)
« Senest Redigeret: 07. Maj 2007, 07:17 af Jakob P »
406 TS4 st.car

max

• Gæst
RE:
« Svar #3 Dato: 07. Maj 2007, 16:08 »
Ok, takker