Forfatter Emne: 306 1,4 XL Sparker som en hest!  (Læst 1728 gange)

PATINA

• Gæst
306 1,4 XL Sparker som en hest!
« Dato: 04. Juni 2007, 11:19 »
Hej,
Lige "ankommet" som bruger. Håber på lidt hjælp....:-)
306 eren går fantastisk trods 250000 km. I tomgang! og i ligeud kørsel, mekanisk ikke noget at komme efter.. MEN når jeg går fra tomgang og op i omdr. begynder den at "SPARKE"/BANKE"/HUGGE". Det gentager sig ved hver gear skift hvis jeg ikke holder omdr. på???? Nogen der kan hjælpe??
Der er ingen omdr. tæller men gætter på det er ved ca. 1500-2000 omdr. Motoren gør det også hvis jeg bare holder den der ved parkering, lige som sætter ud???

HansOle

• Gæst
RE: 306 1,4 XL Sparker som en hest!
« Svar #1 Dato: 07. Juni 2007, 12:54 »
Hej.
Jeg har samme model som dog kun har kørt 190.000, men alligevel har jeg vist samme problem. ;)

Træder du på speederen får du ikke andet en en hoppetur ind til du når tilstrækkelig høje omdrejninger? Det er som om der er "huller" i trækkraften?.

Jeg har gået brændstof tilførselen igennem op til indsprøjningsdysen (turde jeg ikke pille ved) Uden resultat desværre.

Mit umiddelbare gæt er så at det er enten Lambdasonden eller styreboksen.

En ny sonde koster 700-1000 kr. afhængig af mærke.

Jeg har imidlertid tænkt mig at forsøge mig med noget der hedder Bell Add ServiceRens. Det skulle eftersigende tage noget af skidtet. Hvis der er nogen der har erfaringe med det må i meget gerne sige til!!

Jeg skal nok fortælle om det hjælper. Ligeledes må du gerne give lyd hvis du finder en løsning.