Forfatter Emne: Ny 206  (Læst 2040 gange)

peppeder

• Gæst
Ny 206
« Dato: 18. Juni 2007, 12:36 »
Jeg har lige bestilt en Peugeot 206 1,4 Hdi Performance S og læsset lidt udstyr i den, den leveres primo august - men har nogle spørgsmål :)

Hvor god er standart Cd radio med mp3 ? - sådan set i forhold til en billig sony radio med et par højttalere i hattehylden?

Er den ikke lidt slem med støj fra dæk? (den demo jeg prøvede havde standart 14" med goodyear dæk)
Hvordan er støjen ellers i den?

Hvad opnår i generelt i jeres HDI km-mæssigt?
- og hvordan kommer jeg i nærheden af det oplyste, skal køre ca 1000 km om ugen, hvoraf de 700-800 er på motorvej - hvor stærk bør jeg køre? - den har fartpilot, hvilket jeg håber kan hjælpe lidt med.

Er der andet jeg bør være opmærksom på med en helt ny 206 HDi

Glæder mig ellers til at modtage min bil - kommer fra en Xsara 1,8 benzin fra 98 med 280.000 på bagen ;)

Speeque

• Gæst
RE: Ny 206
« Svar #1 Dato: 19. Juni 2007, 10:52 »
Jeg kører selv i en HDI, godt nok  2,0 men jeg kører også en del km om ugen hvor de 500-600 af dem er på motorvej. Min er opgivet til og rulle 20 km/l ved eu-mix og ved hovedsagelig motorvejskørsel ligger jeg på ca 18-18,5 km/l. Jeg følger hastighedsbegrænsningerne men den ryger også lidt over de 130 nogen gange hvis jeg er lidt presset :P

Jeg kører på 15" alu (195/40/15) og på landevej omkring 80-100 km/t kan jeg også høre dækkene summe godt, så er det bare op med anlægget ;)

Ellers er det bare de normale ting ved diesel-biler man skal være opmærksom på tror jeg. Jeg fik ikke noget specielt og vide og har heller ikke fundet frem til uregelmæssigheder ved min bil :)

Håber du bliver glad for din HDI, jeg er i hvert fald blevet det for min og så se dieselpriser istedetfor benzinpriser når dyret bliver tørstig er altid et plus! :D

peppeder

• Gæst
« Svar #2 Dato: 19. Juni 2007, 12:08 »
Citér
Speeque skrev:
Jeg kører selv i en HDI, godt nok  2,0 men jeg kører også en del km om ugen hvor de 500-600 af dem er på motorvej. Min er opgivet til og rulle 20 km/l ved eu-mix og ved hovedsagelig motorvejskørsel ligger jeg på ca 18-18,5 km/l. Jeg følger hastighedsbegrænsningerne men den ryger også lidt over de 130 nogen gange hvis jeg er lidt presset :P

Jeg kører på 15" alu (195/40/15) og på landevej omkring 80-100 km/t kan jeg også høre dækkene summe godt, så er det bare op med anlægget ;)

Ellers er det bare de normale ting ved diesel-biler man skal være opmærksom på tror jeg. Jeg fik ikke noget specielt og vide og har heller ikke fundet frem til uregelmæssigheder ved min bil :)

Håber du bliver glad for din HDI, jeg er i hvert fald blevet det for min og så se dieselpriser istedetfor benzinpriser når dyret bliver tørstig er altid et plus! :D

Lyder godt :) - den jeg får kører vist på standartdækkene med 175/65R14 - hvis de er for slemme sætter jeg nok nogle Michelin Energy på, da de vist skulle give bedre brændstof økonomi og tilmed ikke støje så slemt :)

Jeg glæder mig til at få den, og finde ud af hvordan man bedst kører en diesel - for vil gerne langt op literen, med så mange km om ugen ;)

Speeque

• Gæst
« Svar #3 Dato: 19. Juni 2007, 14:02 »
Ja det er da til og forstå :) nu kommer du nok også højere op med din der en 1,4 jo.
Er der kørecomputer i din? Må sige at min er overraskende præcis i dens målinger sammenlignet med hvad jeg selv regner ud når jeg tanker. Det har da givet et par fif til hvor meget den sluger af brændstof i givne situationer, på landevej og på motorvej.

peppeder

• Gæst
« Svar #4 Dato: 19. Juni 2007, 23:05 »
Citér
Speeque skrev:
Ja det er da til og forstå :) nu kommer du nok også højere op med din der en 1,4 jo.
Er der kørecomputer i din? Må sige at min er overraskende præcis i dens målinger sammenlignet med hvad jeg selv regner ud når jeg tanker. Det har da givet et par fif til hvor meget den sluger af brændstof i givne situationer, på landevej og på motorvej.

Der er desværre ingen boardcomputer i den nye model :(
Men det ændrer ikke på at den kører godt :)

Speeque

• Gæst
« Svar #5 Dato: 20. Juni 2007, 11:19 »
Hehe nej det er rigtig nok, jeg håber i hvert fald du bliver glad for den :)

salieri

• Gæst
RE: ny 206
« Svar #6 Dato: 20. Juni 2007, 15:31 »
Hej
glæd dig til din nye bil-jeg har haft min siden 2003 og har på nuværende tidspunkt kørt 370.000 km i den-jeg kører med michelin energy dæk og synes ik der er nogle støjproblemer el andet med dem-jeg ligger kører 19 km/l v 130 kmt  så det må siges at være ok:D

peppeder

• Gæst
« Svar #7 Dato: 29. Juni 2007, 14:22 »
Citér
salieri skrev:
Hej
glæd dig til din nye bil-jeg har haft min siden 2003 og har på nuværende tidspunkt kørt 370.000 km i den-jeg kører med michelin energy dæk og synes ik der er nogle støjproblemer el andet med dem-jeg ligger kører 19 km/l v 130 kmt  så det må siges at være ok:D

Okay, det lyder rigtig godt.. Jeg ved ikke helt hvilke dæk den bliver leveret med, men den demo jeg prøvekørte havde nogle Goodyear, sikkert af den billige kaliber.. Men hvad, to måneder fra jeg får den til den skal på vinterdæk og der har jeg Michelin Alpin A3..

Er der nogen af jer der har erfaring med chiptuning (eller bokstuning) på den?