Forfatter Emne: Blød bremsepedal  (Læst 3197 gange)

tmt

• Gæst
Blød bremsepedal
« Dato: 22. Juni 2007, 23:08 »
Hej

Jeg har netop fået skiftet koldser og skiver bag (på et værksted) på min 406 2,0 fra 2000. Og endnu engang er bremsepedalen blevet meget blød, og årsagen er, at klodserne sidder få millimeter fra bremseskiven. Jeg har reklameret over denne feature, som "skulle" være normal, og som jeg oplevede sidste gang, jeg fik skiftet bremser i bag. Er dette korrekt eller findes der er en mulighed for justering af skivebremsen i bag, så klodserne sidder tæt "nok" på skiven.

Mvh tmt

Christian Jensen - Webmaster

• Administrator
  • Full Member
    • Vis profil
    • Peugeot Club Danmark
  • By: Ølstykke
RE: Blød bremsepedal
« Svar #1 Dato: 23. Juni 2007, 00:17 »
Lyder sgu mærkelig. Den skulle da gerne selv-justerer! Ellers skulle de jo justeres hver gang de blev en smule slidt.

Tror du ikke bare der er luft i bremsesystemet?

/Christian

tmt

• Gæst
« Svar #2 Dato: 23. Juni 2007, 18:50 »
No, der er ikke luft i bremsesystemer, det er luftet ud.

kazz

• Gæst
« Svar #3 Dato: 23. Juni 2007, 23:57 »
Det kunne godt lyde som om dine skiver er skæve. Det er ikke sikkert du kan mærke at de rusker når du bremser, men er de lidt skæve slår de klodserne for langt tilbage og pedalen vil føles lidt vattet første gang du træder på den.

Bliver pedalen hård hvis du pumper et par gange ??

Kazz

tmt

• Gæst
« Svar #4 Dato: 24. Juni 2007, 15:14 »
Det er helt korrekt, at klodserne står for langt tilbage i forhold til skiven, og hvis jeg pumper bliver pedalen helt hård. Skiverne er spritnye - har kørt 100 km og bilen ryster ikke ved nedbremsning

mvh Tommas

kazz

• Gæst
« Svar #5 Dato: 25. Juni 2007, 23:16 »
At skiverne er sprinye er absolut ingen garanti for at de ikke kan være skæve :(

Prøv at rotere dem med hånden når du har taget hjulet af og se om du kan se om de slår.
Gør de det, så prøv at løsne dem fra navet og vend dem en kvart eller en halv omgang og se om det løser problemet, ellers er det retur til leverandøren.

Det som trækker dine klodser tilbage fra skiven, er den lille gummiring som sidder inden i kaliberen, og den smule som den blive deformeret når du træder på bremsen er den smule den trækker klodserne tilbage, så selv små skævheder i skiverne vil få en ret stor effekt i forhold til det koldserne normalt bliver trukket tilbage.