Forfatter Emne: køb af 206 hdi - men hvilken?!  (Læst 2040 gange)

Stillingmeisteren

  • Gæst
køb af 206 hdi - men hvilken?!
« Dato: 27. Juni 2007, 13:29 »
Hej,

Jeg starter snart på et nyt arbejde hvorfor jeg skal køre ca. 100 km. dagligt. Derfor har jeg undersøgt markedet efter en ordentlig bil (førstegangskøb) og er kommet frem til at det skal være en 206 hdi 1.4.

Mit spørgsmål er så om det er smartest at købe én spritny fra '07 eller én der måske har kørt i området 16-20.ooo og er fra '05 el. '06?

- Er der sket så mange forbedringer gennem årene eller kan det bedst svare sig at købe brugt?

- Pga. afgifterne kan en ny 3-dørs fås omkring 147.oo - uden fartpilot. Har man nogen/meget glæde af denne, eller er den unødvendig?

Det var en hel del spørgsmål, så på forhånd mange tak for hjælpen!

Thomas 307 SW

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: køb af 206 hdi - men hvilken?!
« Svar #1 Dato: 27. Juni 2007, 20:25 »
Om du skal købe en ny eller en brugt, ved jeg ikke lige. Der er jo sket en del med priserne nu, så det kommer an på hvad de brugte koster.

Men måske jeg ville købe en ny med servicekontrakt, og du skal vel sælge igen om max. 3 år. Så tror jeg faktisk det er bedst med en ny.
Men jeg er ikke sikker. Jeg er dog helt sikker på at du skal købe en fartpilot! Når du kører så langt om dagen bliver du rigtig glad for den, du bliver jo slet ikke træt i højre fod. Du kommer heller ikke til at køre for stærkt og du får en bedre brændstoføkonomi samt mere afslappet kørsel.
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

Stillingmeisteren

  • Gæst
RE: køb af 206 hdi - men hvilken?!
« Svar #2 Dato: 28. Juni 2007, 09:09 »
Mange tak for dit svar!

En brugt inkl. alt udstyr fra '06 har jeg fundet til 139.900,- med 16.000 km. på bagen, så spørgsmålet er, om ikke det bedst kan svare sig med en helt ny?

Servicekontrakten du taler om er vel med i nyprisen, ikke? Der er vel som udgangspunkt tale om 2 års garanti..

Christian T

  • Gæst
RE: køb af 206 hdi - men hvilken?!
« Svar #3 Dato: 28. Juni 2007, 17:46 »
Jeg kan kun give formanden ret i anbefalingen af en fartpilot i en pendlervogn.
Jeg syntes normalt ikke, at det kan svare sig at købe en ny bil. Der er altid et ganske stort værditab på nye biler når de har forladt forhandleren. En nyere brugt holder nemmere pengene hjemme. Den med 16000 på klokken som du selv nævner lyder umiddelbart meget fornuftig.

Ellers held og lykke med det.

Thomas 307 SW

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: køb af 206 hdi - men hvilken?!
« Svar #4 Dato: 28. Juni 2007, 18:53 »
Jep, fartpiloten skal du købe, de er også lige faldet i pris på modeller med ESP. ;)

Nu kommer det jo an på prisforskellen mellem den nye og den brugte - og hvor meget mindre man får for den 1 år ældre bil når den en gang skal sælges. Prøv at sammenligne priser på to ens modeller hvorden ene er et år ældre og har kørt ca. 16.000 km mere. Eller prøv at gå ind på bilbasen, der kan man taste sin bil ind og se hvad man kan regne med af få for den. Tast så "din bil" ind som var den den alder du påtænker at sælge den samt ca. km tal, samt en der er 1 år ældre + 16k. km. Så får du vel et meget godt billede af forskellen.

2års garanti er en ting og en servicekontrakt er ikke med i prisen.
En servicekontrakt dækker alt det du ellers skulle betale for at få serviceret bilen hver 30.000 km/1 gang om året. Både de normale udgifter som olie mm. men også hvis noget går i stykker/bliver slidt  på bilen som betegnes som en sliddel og så ikke er dækket af garantien. Du kender så også dine udgifter på bilen og skal ikke pludselig finde penge til et service hvor prisen varier efter hvor meget der skal laves.

Det kan du ikke tegne på en brugt bil.

Men en forhandler kan selvfølgelig forklare det bedre end jeg kan.
« Senest Redigeret: 28. Juni 2007, 18:58 af Thomas 307 SW »
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

peppeder

  • Gæst
RE: problemet
« Svar #5 Dato: 29. Juni 2007, 14:17 »
Problemet kan lidt være at de brugte ikke helt er fulgt med ned i pris, som de nye er faldt. Hvis du siger du kan finde en brugt til 139.900 og en ny model i Xline koster 137.000 + metallak og levering ca 145.000.. Det er kun 5000 ekstra for en helt ny bil.. Og du kan ydermere her få aircon og cd-radio for 5000 ekstra..

Bemærk iøvrigt at du med lidt held kan få prisen lidt ned på især udstyret. Og selv bestemme farven :)

Jeg får min S-line med alt i udstyr i starten af august :)