Forfatter Emne: 405 - fugt i handskerum  (Læst 1413 gange)

jets

• Gæst
405 - fugt i handskerum
« Dato: 08. Juli 2007, 14:06 »
Hej forum,

Jeg er den glade nye ejer af en god gammel 405 stc fra 1992. Både Peugeot og 405 er ny for mig, så jeg håber I bærer over med et par spørgsmål fra mig i den kommende tid ;)

Nå, men efter dagene med meget regn i denne uge, opdagede jeg, at der var meget fugtigt i handskerummet. Det virkede ikke som om, at der var løbet vand ind, for der var ikke vådt - bare meget fugtigt. Det var blandt andet gået ud over manualen, som var godt gennemklam.

Jeg har ikke kunne finde nogle huller el.lign, men måske har jeg ikke kigget de rigtige steder...?

Er det mon et kendt problem med bilen? Eller har du nogle tips til hvor jeg kan kigge? På forhånd tak :)

/ Line

Dmon

• Gæst
RE: 405 - fugt i handskerum
« Svar #1 Dato: 09. Juli 2007, 20:19 »
dugger den når du køre med blæserne tændt?

kazz

• Gæst
« Svar #2 Dato: 09. Juli 2007, 21:34 »
Jeg havde nøjagtigt samme problem med min 405"er og det skyldes at frontruden var utæt i siden (et kendt problem med 405)
Hvis du vil teste for utætheder, så sprøjt noget vand med lidt sulfo på kanten af ruden og blæs indefra med trykluft, så kan du nemt se om det bobler på ydersiden.

Problemet kan løses men en stribe silicone eller rudelim som man lægger ned langs A stolpen på den indvendige side, alternativt skal ruden ud og limes i igen

Kazz

jets

• Gæst
« Svar #3 Dato: 12. Juli 2007, 21:18 »
Den dugger ikke, så vidt jeg har bemærket.

Kazz, tusind tak for tippet! Det prøver jeg en af de nærmeste dage.
« Senest Redigeret: 12. Juli 2007, 21:19 af jets »