Forfatter Emne: 205 turbo diesel fra 1985 XRD  (Læst 1317 gange)

Kaas

• Gæst
205 turbo diesel fra 1985 XRD
« Dato: 23. Juli 2007, 11:33 »
Hej.
Jeg har fået fat i en billig 205'er diesel med eftermonteret turbo og intercooler, samt ventileret bremseskiver.

Der er selvfølgelig lidt små ting som der skal laves, jeg har bl.a skiftet bærearme og styrekugler.

Jeg så imorges at der var vand i bunden under pedalerne pga regnvejr, sker det ofte og hvor kan det komme fra?

Kabineblæseren virker ikke, det er vel blæsemotoren som er defekt? Er den svær at komme ind til?

wampire

• Gæst
RE: 205 turbo diesel fra 1985 XRD
« Svar #1 Dato: 23. Juli 2007, 22:16 »
hvis der er en antenne på taget
kan der komme rust ved den også
kan der komme vand ind.

for at få blæsemotoren ud skal du skille instrumentbordet ad

Kaas

• Gæst
« Svar #2 Dato: 24. Juli 2007, 07:34 »
Ok, jeg må vist igang med at skrue i weekenden og finde vandslangen frem :-)

wampire

• Gæst
« Svar #3 Dato: 24. Juli 2007, 12:37 »
ja og når du nu er i gang så tjek lige rundt ved forruden
der kan der også være lidt rust.

Kaas

• Gæst
« Svar #4 Dato: 29. Juli 2007, 16:06 »
Så har jeg adskilt bilen her i weekenden, jeg kom desværre til at smadre forruden da jeg skulle have den ud.
Vandet kom ind imellem rude rammen i bunden og gummilisten, når jeg monterer en ny, så monterer jeg den med rude lim, bare i bunden.

Hele bunden af bilen sejlede i vand, det lignede en ande dam. Så alt lydpap kom ud og så fik bilen lov til at tørre. Bund måtten hænger stadig til tørrer.

Der var rust i begge sider af bunden lige omkring længende vangen og panelet, lige omkring ved bageste beslag til for stolene.
Den ene side har jeg lavet, næste side må vente til næste weekend, der er lidt mere rust der, så jeg skal nok være en smule kreativ omkring stole beslaget, resten er nem nok.