Forfatter Emne: skal den lyde sådan  (Læst 1965 gange)

klatmaler

  • Gæst
skal den lyde sådan
« Dato: 04. November 2007, 20:29 »
har lige kæbt en brugt Peugeot 307 1,6 xr st.car 110hk, den tikker fra mortoten når den står i tomgang, har hørt fra en der har kørt Peugeot et eller andet, og han siger det er normalt, er det normalt spår jeg lige?????

Dieselfreak

  • Gæst
RE: skal den lyde sådan
« Svar #1 Dato: 05. November 2007, 06:30 »
Er det både når motoren er kold og varm? Har hørt at den skulle tikke i chokkeren når den er kold man ved ikke om det er rigtigt.

Morten C W

  • Gæst
RE: skal den lyde sådan
« Svar #2 Dato: 05. November 2007, 11:47 »
er i sikre på det ikke er indsprøjtnings dyserne i kan høre.. det er det på min 306...

klatmaler

  • Gæst
RE: skal den lyde sådan
« Svar #3 Dato: 05. November 2007, 23:29 »
Det er sådan af når jeg åbner højer fordør kan jeg høre motoren tikke, og hvis jeg åbner moter hjælmen kan jeg høre motoren tikke en del, ved ikke om det er insptøjting, Da det er min Førdste "løve" jeg har, og ved ikke det store om motoren!

Men det er både når den er var og når den er kold!

Michael

klatmaler

  • Gæst
RE: skal den lyde sådan
« Svar #4 Dato: 09. November 2007, 17:20 »
Har haft min sviger far til af se på det, og han har sagt det er en ledning der ligger løst inde i hjulkassen eller der ok kring ved højer fordør, er det til af komme til uden af skal splitte bilen helt ad?

Dieselfreak

  • Gæst
RE: skal den lyde sådan
« Svar #5 Dato: 10. November 2007, 05:02 »
Både forskærm og inderskærm skulle vist være lige til at skrue af uden de store problemer. Det ville da være lækkert hvis det bare var en løs ledning hva?

klatmaler

  • Gæst
RE: skal den lyde sådan
« Svar #6 Dato: 18. November 2007, 23:20 »
lyden forsviner når der kommer flere omdrigninger på motoren, så det kan vel godt være det stadig, ik?

Thomas 307 SW

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: skal den lyde sådan
« Svar #7 Dato: 20. November 2007, 20:33 »
Der sidder en ventil til genbrug af udstødningsgassen. Er det ikke bare den du kan høre??? Den tikker rimelig hurtigt.
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.